استاندار تهران:

طرح شهر فرهنگی و مذهبی آفتاب نیاز به مصوبه شورای برنامه ریزی دارد

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۰۸:۳۳:۱۸
کد خبر: ۸۶۴۴۵۷
طرح شهر فرهنگی و مذهبی آفتاب نیاز به مصوبه شورای برنامه ریزی دارد
استاندار تهران گفت: طرح ویژه ایجاد شهر فرهنگی و مذهبی آفتاب ابتدا باید در کارگروه زیربنایی و بعد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ نشست مشترک هیئت امنای حرم امام راحل و محسنی‌بندپی، استاندار تهران، با حضور حسن‌بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری، تقی‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، پورشبانان، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مسئولین آستان مقدس امام خمینی(ره) در محل استانداری تهران برگزار شد. 

انوشیروان محسنی‌بندپی، استاندار تهران در این نشست، اظهار داشت: اگر عزت، افتخار و سربلندی داریم، به برکت اندیشه‌های امام راحل بوده و استقلال و امنیت امروز کشور مرهون همین رهنمودها است.

وی افزود: طرح ویژه ایجاد شهر فرهنگی و مذهبی آفتاب ابتدا باید در کارگروه زیربنایی و بعد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب شود و ما این آمادگی را داریم تا شورای برنامه ریزی و توسعه استان را در حرم امام راحل (ره) برگزار کنیم.

مقام عالی دولت در استان تهران، تصریح کرد: برای رفع مشکلات بخش آفتاب معاونین سیاسی و عمرانی به عنوان نماینده ویژه معرفی می شوند. معتقدم اگر بخش آفتاب و فراز به شهرستان تبدیل شده و حد نصاب لازم در حوزه جمعیتی را داشته باشد، بسیاری از مسائلی که اکنون در این منطقه به وجود آمده، مرتفع خواهد شد. 

محسنی‌بندپی، خاطرنشان کرد: البته در این راستا، پیش نیازهایی، نظیر داشتن حدنصاب جمعیت  حداقل یک بخش و دو دهستان الزامی است.

وی عنوان داشت: با توجه به وجود فرودگاه، دهکده المپیک، نمایشگاه شهر آفتاب و سایر مراکز، می‌توان با ایجاد پایتخت مجازی در این منطقه، ظرفیت‌های بالقوه آن را بالفعل کرده و از تردد غیر ضرور به تهران جلوگیری کرد.

استاندار تهران یادآور شد: اکنون، هفدهمین استان از نظر تخصیص اعتبارات عمرانی در کشور هستیم و این در حالی بوده که استان، بالغ بر ۵۱ درصد از تامین درآمدهای دولت را به خود اختصاص داده‌ است.

مقام عالی دولت در استان تهران، تاکید داشت: در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و بی‌رویه، اقدامات خوبی در شهر آفتاب صورت گرفته و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم. بر این اساس، به رغم آمادگی دستگاه قضایی و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، همچنان گزارش‌هایی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز می‌رسد که باید در کاهش این مسائل اهتمام دو چندان داشته باشیم.

محسنی‌بندپی در پایان نیز، اظهار داشت: نباید اجازه ساخت و سازها را پیش از اقدامات اولیه بدهیم و این مهم، مستلزم اقدامات جدی و پیشگیرانه خواهد بود. پیشگیری در امر مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از امور مهمی است که باید همه فرمانداران و مسئولین دستگاه‌های مرتبط آن را در دستور کار قرار دهند تا حد امکان از قلع و تخریب پس از ساخت جلوگیری شود‌.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز