پاسخ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران به شایعات در خصوص رد مرز کودکان کار و خیابان افغانستانی

۱۳۹۸/۰۴/۲۷ - ۰۹:۵۲:۳۶
کد خبر: ۸۷۲۶۲۷
پاسخ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران به شایعات در خصوص رد مرز کودکان کار و خیابان افغانستانی
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پاسخ به برخی خبرهای منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی در خصوص نحوه ساماندهی کودکان کار و خیابان و رد مرز کودکان افغانستانی گفت: اساس اجرای طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان بازگرداندن این کودکان به پدر و مادرانشان است و در خصوص کودکان افغانستانی نیز موضوع مطرح شده در خصوص رهاسازی آنها در مرز تکذیب می شود و این کودکان از سوی وزارت امور خارجه و سفارت افغانستان تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ شکراله حسن بیگی، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان حدود پنج سال است در دستور کار قرار گرفته گفت: برنامه ریزی ها بر پایه حفاظت و صیانت از این کودکان است و در این برنامه ریزی ها نمی خواهیم هیچ نوع آسیب روحی و جسمی به کودکان برسد.

وی افزود: ساماندهی کودکان کار و خیابان با هدف سکونت این کودکان در مکان های امن و بهداشتی است و در مراکز پیش بینی شده پذیرای این کودکان هستیم و پس از آن به پدران و مادرانشان تحویل داده می شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران با تاکید براینکه قرار نیست کودکان کار و خیابان به طور دایمی در مراکز نگهداری شوند عنوان کرد: برای نگهداری کودکانی که سرپرست ندارند وظیفه داریم و امکانات بهداشتی،درمانی و نیازهای روحی و روانی آنها در این مراکز تامین شده است.

حسن بیگی گفت: بیش از ۸۰ درصد کودکان کار و خیابان در این طرح از اتباع خارجی هستند و موضوع رد مرز و رهاسازی آنها پس از جذب که از سوی برخی رسانه ها و در فضای مجازی منتشر شده است تکذیب می شود.

وی از خبرنگاران دعوت کرد تا جزئیات بیشتری از وضعیت کودکان کار و خیابان و شرایط زندگی آنها جمع آوری کنند و افزود: جذب و ساماندهی این کودکان و نگهداری آنها در شرایط مناسب بهداشتی و با امکانات تغذیه ای با کیفیت و سپس تحویل دادن آنها به خانواده هایشان به مراتب اثرگذار تر از رهاسازی آنها در خیابان ها و سر چهار راه ها و در معرض انواع آسیب ها است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در پایان از همه سمن ها(سازمان های مردم نهاد) که در موضوع کودکان کار و خیابان فعال هستند دعوت کرد تا نظرات اصلاحی خود را در اجرای این طرح ارائه دهند تا در کارگروه ها مربوطه بررسی و کارشناسی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز