فرماندار اسلامشهر خبر داد:

تدوین پیش نویس سند جامع فرهنگی شهرستان بر اساس اولویت های شورای فرهنگ عمومی

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۵:۰۵:۴۰
کد خبر: ۸۹۸۷۰۷
تدوین پیش نویس سند جامع فرهنگی شهرستان بر اساس اولویت های شورای فرهنگ عمومی
فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ روز مهلت دارد تا پیش نویس سند جامع فرهنگی شهرستان را بر اساس اولویت های اعلام شده در شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر و بومی سازی مواردی که در نقشه مهندسی فرهنگی کشور که سال ۹۲ تهیه شده آماده کند تا مورد بررسی، تصویب و اجرا قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران ؛ مسعود مرسلپور که در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرستان اسلامشهر با اشاره به اقدام بی نظیر محور مقاومت در یمن و حمله به تاسیسات نفتی آرامکو درعربستان صعودی اظهار داشت: علیرغم تلاش های جدی آمریکایی ها برای تحریم نفت ایران و خباثت های برخی کشورهای منطقه با دیپلماسی قوی دولت شاهد هستیم که در این حوزه نیز دشمنان ما با شکست مواجه شده اند و شرایط منطقه به سود ایران اسلامی در حال تغییر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه با بیان اینکه افزایش آسیب های اجتماعی و بروز آسیب های نوپدید در جامعه  نشان دهنده  نوعی کم کاری و خلا در دستگاه های فرهنگی است گفت: راهکارهای موثر بر کنترل آسیب های اجتماعی و اتخاذ تدابیر مناسب در این زمینه، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و به صورت دقیق اجرایی شود.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: پرهیز از موازی کاری و تعامل و انسجام دستگاه های اجرایی در فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و نیازمند عزم همگانی است.

وی توجه به افزایش سرمایه های اجتماعی را مهم دانست و خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش در کاهش آسیب های اجتماعی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر بین دانش آموزان و همچنین افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه نقش بی بدلیلی دارد و با توجه به بروز آسیب های نوپدید در میان این قشر، نیازمند یک تحول بنیادین است.

مرسلپور بر ضرورت توجه به ارائه آموزش های غیر مستقیم در موضوعات فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد و اظهار داشت: امسال نیز پس از پایان ماه صفر برنامه های هفته فرهنگی اسلامشهر با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز