رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری خبرداد؛

نام‌گذاری روستای دوستدار کتاب در ری

۱۳۹۸/۰۷/۲۲ - ۱۴:۳۱:۰۰
کد خبر: ۹۱۱۶۹۵
نام‌گذاری روستای دوستدار کتاب در ری
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در راستای طرح پایتخت کتاب ایران و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی با اشاره به اقدامات مختلف از نامگذاری یک روستای دوستدار کتاب و چند مدرسه با مضامین کتاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از تهران؛ صفوی با اشاره به نامزدی ری در سه سال گذشته به عنوان پایتخت کتاب ایران ادامه داد: شهرستان ری بیش از ۶۰ روستا با ظرفیت‌های مختلف دارد که از ابتدای سال بازدید این روستاها با هدف بررسی مشکلات فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی آغاز شده که تاکنون بازدید از ۴۰روستا انجام و نتایج خوبی را به همراه داشته و تا پایان سال در مابقی روستاها نیز ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه بنا به مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری همه دستگاه‌ها در ری موظف به اجرای یک مسابقه کتاب‌خوانی هستند، خاطرنشان کرد: کافه کتاب در روستای عمادآور ایجاد شد همچنین یک مینی‌بوس فرسوده در داخل بوستانی در روستای تقی‌آباد به کتابخانه تبدیل می‌شود.

صفوی از برگزاری نمایشگاه کتاب در پنج روستا تا پایان فصل پاییز خبر داد و افزود: در بخش مرکزی شهرستان ری روستایی به نام دوستدار کتاب نامگذاری می‌شود همچنین با هماهنگی با آموزش و پرورش نام چند مدرسه با مضامین کتاب انتخاب می‌شود.

وی راه‌اندازی کتابخانه در روستای لپه زنک، کیوسک کتاب‌خوانی در بوستان روستای محمود آباد و رونمایی و نقد یک کتاب در دهیاری چال طرخان را از دیگر اقدامات مهم در روستاها برشمرد و یادآور شد: به منظور ترغیب نوجوانان و جوانان به مطالعه طرح کتاب گویا و کتاب‌های الکترونیکی اجرا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری با اعلام اینکه به زودی در مراسمی از فعالان نشر کتاب در ری تقدیر می‌شود، عنوان کرد: در ایام اربعین حسینی با توجه به حضور گسترده عاشقان در شهر مذهبی ری برای زیارت حضرت عبدالعظیم(ع) و امامزادگان مجاور مسابقه ویژه کتابخوانی با جوایز نفیس برگزار می‌شود.

صفوی در پایان تأکید کرد: هر فعالیتی در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در ری انجام شود با ثبت تمام اطلاعات آن به همراه عکس در سایت اداره ارشاد به برترین اقدامات جوایزی اهدا خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز