امام جمعه باقرشهر:

نُهم دی ،سالروز حماسه نُهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۱:۰۴:۳۰
کد خبر: ۹۴۲۱۲۸
نُهم دی ،سالروز حماسه نُهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت
نماز جمعه باقرشهر به امامت حجت الاسلام والمسلمین حاج استیری در مصلی بزرگ این شهر وباحضوراقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا استیری خطیب نماز جمعه باقرشهر با اشاره به ولاذت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: زینب کبری یک زن بزرگ است و عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملت‌های اسلامی دارد فقط به خاطر این نیست که دختر علی‌بن‌ابیطالب(ع) یا خواهر حسنین(ع)است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند، ارزش و عظمت زینب کبری(س) به خاطر موضع و حرکت عظیمِ انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است و هرکس چنین کاری کند ولو دختر امیرالمؤمنین(ع) هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. بخش عمده‌ی این عظمت از اینجاست که اولاً زینب کبری(س) موقعیت را شناخت و ثانیاً طبق آن موقعیت، انتخابی صحیح و به‌هنگام داشت. این موقعیت‌آگاهی‌ و انتخاب، زینب(س) را ساخت.

وی ادامه داد: قبل از حرکت به کربلا، چهره‌های نامدار صدر اسلام مثل ابن‌عباس و ابن‌جعفر  ، که ادعای فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگی و امثال اینها را داشتند، نفهمیدند چه کار باید بکنند. ولی زینب کبری(س) فهمید نباید امام خود را تنها بگذارد و در این راه سخت قدم گذاشت. درحالی که ، او بهتر از دیگران حس می‌کرد که حادثه چقدر سخت است و سنگین است. در آن موقعیت بحرانی که قوی‌ترین انسان‌ها نمی‌توانند بفهمند چه باید بکنند، او فهمید و امام خود را پشتیبانی کرد. بعد از کربلا هم که دنیا ظلمانی شد و دل‌ها و جان‌ها و آفاق عالم تاریک گردید، این زن بزرگ، نوری شد و درخشیدبه جایی رسید که فقط بالاترین انسان‌های تاریخ بشریت-یعنی پیامبران- می‌توانند به آنجا برسند

نُهم دی ،سالروز حماسه نُهم دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت

نماینده ولی فقیه در باقرشهر سالروز حماسه نُهم دی را روز بصیرت و میثاق امت با ولایت عنوان کرد و افزود: نهـــم دی ماه به عنوان حماسه عظیم و میلیونی مردم در دفاع از آرمانهای انقالب و تجدید میثاق با ولی فقیه بعداز فتنه سال 88 تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده و ماندگار خواهد بود و بدون شـــک اگر درایت و بصیرت رهبر معظم انقالب و همراهی و هوشیاری مردم نبـــود و آنان با ولایت فقیه همراه نمیشـــدند،آتش فتنه آنچنان خاموش نمیشـــد و پیامدهای منفی بیشتری را برای کشـــورمان به دنبال میداشت. درایت،تدبر،مدیریت و مهربانی امام امت در آن مقطع حســـاس باعث شد جامعه بیشتر از پیش اسیر فتنه جویی های دشمنان نشود و بتواند راه اصیل خود را ادامه دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا استیری در پایان گفت: درهمه این یو م الله ها که اتفاق افتادشعارمردم این بود که این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده واقعاً حقیقت این شعار از روی بصیرت و آگاهی بود مردم ما حرف امام را خوب فهمیده بودند که امام فرموده بود: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد ما در این شعار اوج بصیرت و آگاهی مردم را مشاهده می کنیم مردم آگاهانه وارد صحنه شدند و  امروز بدخواهان وفتنه گران بدانند کسانی که با فتنه دیروز مبارزه کردند امروز زنده اند قوّی و محکم پای انقلاب و نظام ایستاده اندوازآرمانهای نظام وانقلاب وامام ورهبری وشهدا دفاع خواهند کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز