درخشش بازیگر ایرانی در سینما و تلویزیون اروپا/ انوشیروان محسنی: فیلمنامه ضد ایرانی را پاره کردم

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۹:۵۶:۲۵
کد خبر: ۹۶۳۲۹۶
درخشش بازیگر ایرانی در سینما و تلویزیون اروپا/ انوشیروان محسنی: فیلمنامه ضد ایرانی را پاره کردم
انوشیروان محسنی بازیگر سینما و تلویزیون گفت : موفقیت های زیادی در مسیر زندگی ام قرار دارد که به آن ها دست خواهم یافت و از مردم عزیز و هموطنانم که همواره مخاطب من هستند و همراهی ام می کنند تشکر می کنم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ انوشیروان محسنی در 11 آبان 1355 در تهران متولد شد و در سن ۸ سالگی به اتریش مهاجرت کرده و مدرک مهندسی ساختمان را از دانشگاه وین دریافت کرد. این بازیگر ایرانی مقیم اتریش که برنده جوایزی از جشنواره‌های خارجی و داخلی است در سال 2019 و 2020 به جهت درخشش فوق العاده در هنرنمایی هایش در عرصه بازیگری در دو اثر جهانی "تاک تیک" و "با من حرف بزن" مورد توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی قرار گرفت.

محسنی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی برنا گفت: در سن 8 سالگی به اصرار فراوان مادر موسیقی را در ابتدا با آموزش های پدر با سازهای اصیل ایرانی (تمبک) آغاز کردم. همچنین به سفارش پدر از سن ۱۳ سالگی برای فراگیری متدها و تکنیک‌های بیشتر زیر نظر استادان اسماعیل واثقی، جهانگیر ملک و آرش فرهنگ فر و در نهایت به مدت2 سال زیر نظر استاد سحاب تربتی تکنیک‌های جدیدتری را فرا گرفتم.

او ادامه داد: برای اولین بار در سن ۱۳ سالگی در کنسرت دکتر سوسن مطلوبی در وین  بر روی سن رفته و اجرای زنده داشتم، به عنوان نوازنده تمبک در کنسرتهای متعدد کشورهای اروپایی با نوازندگان مطرح سازهای اصیل ایرانی همچون استادان مرحوم محمد رضا لطفی نوازنده تار، مرحوم پرویز مشکاتیان نوازنده سنتور، استاد سعید فرج پور نوازنده کمانچه، استاد مجید درخشانی نوازنده تار، استاد نریمان حجتی نوازنده تار و سه تار و اصغر بهاری نوازنده کمانچه همراهی داشتم و همچنین در جشنواره های موسیقی کشور اتریش به شکل فعال حضور داشته ام. همچنین آلبوم موسیقی با همنوازی استاد محمدرضا لطفی (تار)، استاد حسن کسایی(نی)، استاد اسدالله ملک(ویالون) و بنده به عنوان نوازنده تنبک در سال 1380 منتشر شد. در اردیبهشت 1398  با سالار عقیلی خواننده موسیقی اصیل ایرانی به همراه ارکستر بین المللی وین در استکهلم و وین به عنوان نوازنده تنبک روی صحنه رفتم و بخشی از عواید این کنسرت به هموطنان آسیب دیده در سیل ایران اهدا شد.

محسنی با بیان اینکه در طول زندگی تنها به هنر بسنده نکرده است؛ عنوان کرد: در سن ۱۴ سالگی به اصرار برادر بزرگترم دکتر خشایار محسنی ورزش را با رشته کشتی به مدت ۲ سال آغاز کرده، سپس در سن 16 سالگی وارد رشته وینگ چون(کونگ فوی چینی و مبارزات خیابانی) شدم و با توجه به علاقه فراوانی که به رشته بوکس تایلندی (تای بوکس) در من به وجود آمد درهمان سال وارد این رشته ورزشی شده و برای اولین بار پس از ۳ سال فعالیت در ۱۹ سالگی در مسابقات رزمی فول کونتاکت قاره اروپا در شهر اودینزه ایتالیا شرکت کردم و در وزن ۷۲ کیلوگرم موفق به دریافت مدال طلا شدم تا اولین عنوان قهرمانی اروپای خود را در سال ۱۹۹۷ در رشته تای بوکس کسب کرده باشم. طلا   قهرمانی   1997 udinese italy  ، طلا   قهرمانی   2003 Linz austria، برنز   مقام سوم   2005 Nitra Slovakia ، طلا   قهرمانی   2008 Sofia Bulgaria ، طلا   قهرمانی   2010 Prague Czech  عنوان هایی بود که در تای بوکس به دست آوردم.  همچنین با ورود به دهه سوم زندگی برای ۳ سال مداوم ۱۱بار در جنگ‌های قفسی free fight شرکت کردم که در 8 مرتبه برنده و ۴ بار با شکست از رینگ خارج شدم .با این که برای تیم ملی ایران در مسابقات مبارزه نمی کردم ولی همیشه با پرچم ایران وارد زمین شده و پس از پیروزی پرچم ایران را بالای سر می بردم.

وی در ادامه به ورود خود به عرصه سینما اشاره کرد و گفت: به مدت ۶ سال به آموزش پلیس (اقتصادی–ضدشورش و امنیتی) اتریش مشغول بودم. در سال ۲۰۱۳ در حالی که به پلیس گروه ویژه اتریش برای دفاع در جنگهای خیابانی آموزش می دادم خانم جاسمین بامگارتنر (Jasmin Baumgartner) در حال فیلمبرداری من را دید و در خواست کرد که صحنه های اکشن فیلم را بازی کنم. با بازی در صحنه های اکشن فیلم جاسمین بامگارتنر وارد عرصه بازیگری شده و اولین نقش خود را در فیلم سینمایی شیرین غیرت خواهر من" shirin Die Ehre meine schwester" در نقش اول فیلم به عنوان برادر شیرین بازی کردم. با وجود اینکه تنها دو هفته از اکران فیلم "شیرین غیرت خواهر من" در سینماهای اتریش می‌گذشت با شکایت مردم به دلیل بدآموز بودن موضوع انتقام شخصی از اکران این فیلم جلوگیری شد اما به دلیل بازی تاثیرگذار، کاملا واقعی و احساسی در این فیلم جایزه بهترین بازی در نقش منفی سینمایی در سال ۲۰۱۳ در اتریش را کسب کردم. در ادامه مسیر بازیگری‌ام در فیلم‌های "رقص آخر" دکتر هوشنگ الهیاری در سال 2014، "قصر مرکن اشتاین" فلورین بایر 2015، "میس تیک" اریک اشترن2015 ، "شاخ کرگدن" محسن محسنی نسب2016 ، "ستاره‌های رقصان" محسن محسنی نسب 2016، "اسنیف"  سیده فرزانه  امینی2017  ، "با من حرف بزن" بهزاد خداویسی 2019 و "تاک تیک" هانس گونتر بوکینگ 2020 بازی کردم.

این بازیگر سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: قرار بود در فیلم " شب های طولانی"  به کارگردانی جاسمین اشرایر نقش ایفا کنم اما وقتی روز فیلمبرداری رسید فیلمنامه دیگری به من داده شده که در آن به مردان و زنان ایرانی توهین شده  بود،  فیلمنامه را پاره و جلوی آنها ریختم. وقتی متوجه شدم که سرمایه گذار عربستانی پشت این ماجراست خونم از توهین به ملت ایران به جوش آمد، از او شکایت کردم. این اقدام بنده باعث تصویب قانون جدیدی در اتریش شد که در فیلم ها به کشورهای دیگر توهین نشود.

وی ادامه داد: رسانه های معتبر و اول اروپا از جمله تلویزیون اتریش پس از حضور در پشت صحنه فیلم "تاک تیک" که مقامات سیاسی اتریش نیز حضور داشتند به مدت نزدیک به یک دقیقه به تشویقم پرداختند. همچنین این رسانه‌ها در شماره ها و دفعات متعدد از بازی بنده به عنوان هنرنمایی یاد کرده و آن را فوق العاده خواندند.

انوشیروان محسنی در پایان تاکید کرد: موفقیت های زیادی در مسیر زندگی ام قرار دارد که به آن ها دست خواهم یافت و از مردم عزیز و هموطنانم که همواره مخاطب من هستند و همراهی ام می کنند تشکر می کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز