تقی زاده:

لزوم حفظ حریم شهرها؛ عملیاتی شدن مصوبات کمیته زیربنایی نظارت می شود

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۲:۴۲:۱۲
کد خبر: ۹۹۱۹۵۰
لزوم حفظ حریم شهرها؛ عملیاتی شدن مصوبات کمیته زیربنایی نظارت می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره بهلزوم حفظ حریم شهرها از تشدید نظارت ها جهت عملیاتی شدن مصوبات کمیته زیربنایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ محمد تقی زاده در کمیته زیربنایی استان تهران با اشاره به ضرورت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: کنترل و نظارت بر ساخت و سازها به ویژه در شهرها و حریم شهرها ضروری است و باید مورد توجه معاونین عمرانی فرمانداران در شهرستان ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: نظارت بر نحوه اجرای مصوبات کمیسیون ماده ۵ و همچنین کمیته امور زیربنایی ضرورت دارد و جهت عملیاتی شدن صحیح مصوبات کنترل ها باید تشدید شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران سپس عنوان کرد: در این جلسه پرونده ها و موارد مربوط به حریم شهرهای ملارد، رباط کریم، اسلامشهر و باغستان مورد بررسی قرار گرفت که هر مورد با بررسی کارشناسانه و با اولویت قانون تعیین تکلیف شدند.

تقی زاده با اشاره به اینکه حریم شهرها برای توسعه آتی شهرها در نظر گرفته شده گفت: حریم شهرها باید حفظ شود، مگر اینکه بر اساس طرح‌های توسعه عمران شهری همچون طرح جامع برخی فعالیت‌ها در حریم شهر مستقر شوند که این موضوع در کارگروه زیربنایی و شورای استان مطرح و فعالیت مورد نظر بر اساس طرح‌های بالادستی در حریم شهر اجازه استقرار دریافت می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: قطعا جلوگیری از ساخت و ساز در حریم شهرها در دستور کار است اما در برخی نقاط به دلیل تداخل در تقسیمات کشوری با حریم شهرها برخی اختلافات با توجه به مسئولیت افراد مختلف شاهد دوگانگی و چندگانگی هستیم، بر همین اساس سعی در ایجاد هماهنگی و وحدت رویه با محوریت اجرای قانون داریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز