صدور سند مالکیت بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۳:۲۴:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۲۰۶۸
صدور سند مالکیت بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: سند مالکیت بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد صادرشد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ زمان خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: صدور اسناد مالکیت مسکن در کهگیلویه و بویراحمد به اتمام رسیده و سند مالکیت ۵ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر استان صادرشد.

زمان خوب در جلسه کارگروه مشترک ادارات کل ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی استان، بر تثبیت مالکیت دولت و اخذ اسناد اراضی دولتی تاکید کرد و گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک استان آمادگی لازم را دارند که پس از دریافت مستندات و نقشه‌های لازم اسناد مالکیت اراضی ملی و دولتی در محدوده شهر‌ها را صادر کنند.

او بیان کرد: در اجرای ماده ۹ قانون جامع حدنگار ادارات متولی امر زمین و مسکن باید مستندات و نقشه کاداستری اراضی ملی استان را تهیه و به ادارات ثبت تحویل دهند.

زمان خوب گفت: تثبیت اراضی دولتی در اجرای قانون جامع حدنگار گامی مهم برای حفظ حقوق بیت المال است و هرگونه اعطای اعتبار و هزینه کرد در این زمینه، سبب صرفه جویی در هزینه‌هایی همچون اقدام برای رفع تصرف اراضی دولتی و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های پیچیده در دادسرا‌ها و دادگاه‌ها می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان از اداره راه و شهرسازی استان که مالکیت دولتی دارند، خواست که نقشه املاک خود را با مختصات utm تحت سامانه شمیم به اداره کل ثبت استان ارائه کنند تا ضمن جانمایی در نقشه‌های کاداستر و تثبیت مالکیت دولت و صدور سند مالکیت کاداستری برای حفاظت و جلوگیری از تجاوز به اراضی ملی اقدام شود.

او افزود: اداره راه و شهرسازی استان اسناد مالکیت دفترچه‌ای خود را به اسناد کاداستری تبدیل کنند تا از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض برای املاک دولتی جلوگیری شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: راه و شهرسازی استان نقشه حریم راه‌ها را به اداره ثبت ارائه کند تا در سامانه کاداستر جانمایی نماید.

مدیر کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن بیان مسائل و مشکلات پیش رو، از تعامل و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه و بویراحمد و ادارات تابعه برای صدور اسناد مالکیت دولتی و به ویژه اتمام صدور اسناد مالکیت مسکن مهر استان تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز