ائمه جمعه یزد، اهمیت بیمه روستاییان را اطلاع‌رسانی کنند

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۱:۵۵:۴۴
کد خبر: ۱۰۱۴۶۸۴
ائمه جمعه یزد، اهمیت بیمه روستاییان را اطلاع‌رسانی کنند
مدیرصندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان یزد به بیمه نبودن بخشی از ساکنان روستایی این استان اشاره کرد و از ائمه جمعه استان خواست در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ حسن ابراهیمی روز شنبه در جمع  ائمه جمعه استان یزد افزود: ائمه جمعه استان در خطبه‌های نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوی الهی، موضوع بیمه روستاییان و عشایر را نیز مطرح کنند تا بتوان با همکاری یکدیگر قدمی مثبت برای این قشر زحمت کش برداشت.

او اظهار داشت: برخی از روستاییان و کشاورزان از مزیت‌های این بیمه آگاهی لازم ندارند از ائمه جمعه درخواست می شود تا در این خصوص روشنگری کنند.

مدیر صندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان یزد گفت: هر روزه بسیاری ارباب رجوع‌هایی که به این اداره کل مراجعه می کنند جهت مساعدت مالی به دلیل تنگدستی‌هایی اقتصادی است و فاقد هرگونه بیمه بازنشستگی از کار افتادگی فوتی هستند که اگر این افراد بیمه بودند اکنون با این مشکلات ربرو نبودند.

او خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که الان در روستاها فراگیر است افرادی هستند سالمند یا دارای بیماری که سال‌های زیادی را زحمت کشیدند و تولید کننده بودند الان در دوران کهولت سن فقر مادی به آنها فشار آورده و نهایتاً خیلی از آنها مجبور شدند روستاها را ترک کنند به شهر مهاجرت کنند.

ابراهیمی افزود: در طول این ۴۰ سال از انقلاب که گذشت ما شاهد خدمات زیادی توسط نظام برای روستاییان بودیم و اکثر خدمات زیرساختی لازم از جمله آب ، برق ، گاز ، جاده ، خانه بهداشت و غیره فراهم شد اما متاسفانه در خصوص بحث درآمدی روستاییان هیچ فکری نشده است.

مدیر صندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان یزد تصریح کرد: یکی اقداماتی که برای این قشر انجام شد موضوع بیمه آنها بود که دولت با تشکیل صندوق بیمه روستاییان و عشایر به جای کارفرما دو سوم حق بیمه روستاییان و عشایر را پرداخت می کند تا در زمان سالمندی و بیماری از یک حقوقی برخوردار باشند.

او گفت: خانواده های بدون بیمه در برابر نوسانات اقتصادی بسیار آسیب پذیر هستند زیرا از هیچ نوع مستمری بازنشستگی ندارند.

مدیر صندوق بیمه عشایر، روستاییان و کشاورزان یزد خاطرنشان کرد: کشاورزان ، روستاییان و عشایر ، شاغلان فصلی و زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایرمی‌توانند با پرداخت پنج درصد حق بیمه عضو صندوق شوند و دولت نیز ۱۰ درصد حق بیمه مشمولان را پرداخت می‌کند.

او ادامه داد: همچنین افراد دارای شغل مرتبط با بخش کشاورزی می توانند عضو صندوق شوند.

فعالیت صندوق یادشده  از سال ۱۳۸۴ با هدف حمایت از روستاییان ، عشایر و کشاورزان برای دریافت مستمری ، بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوت آغاز شد.

هم اکنون ۲۴ هزار و ۶۷۷ نفر عضو صندوق استان هستند که از این تعداد ۱۱ هزار نفر بیمه خود را به صورت مستمر پرداخت می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز