یک آسیب‌شناس اجتماعی در گفتگو با برنا:

انحراف جنسی مثل اعتیاد است

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۶:۱۲:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۱۵۰
انحراف جنسی مثل اعتیاد است
یک آسیب شناس معتقد است؛انحراف جنسی هم مثل اعتیاد است. مثل این است که عفونتی در بدن شخص باشد و وقتی درمان نمی‌شود، آن را با خود به همه جا منتقل می‌کند.

متلک‌گویی، چشم‌چرانی، اسیدپاشی، تجاوز به عنف و ... اتفاقاتی است که هرروز و هرروز در جای‌جای این مرز‌و‌بوم علنی و غیرعلنی واقع می‌شود و معلوم نیست برای آن به چه کسی می‌توان شکایت برد. آنقدر زیاد است که اگر بخواهی مقابله کنی، تمام زندگی‌ات صرف آن می‌شود. چاره‌ای نداری جز اینکه چشم‌هایت را ببندی و بگذری. علت چیست؟ چرا در برخی کشورها که گاهی هیچ الزامی برای پوشش ندارند و زنان با هر پوششی در ملاءعام ظاهر می‌شوند چنین برخوردهایی با آنها نمی‌شود؟

دکتر سید هادی معتمدی، آسیب‌شناس اجتماعی دررابطه با این پدیده‌ی همه‌گیر در ایران می‌گوید:«این یک نوع بیماری است که در همه جای دنیا هست؛ اما در برخی کشورها بیشتر مشاهده می‌شود و در برخی کمتر. این امر تابعی است از عوامل اجتماعی، تربیتی، بیولوژیکی، ژنتیکی »

این آسیب‌شناس اجتماعی ادامه می‌دهد: «انحراف جنسی هم مثل اعتیاد است. مثل این است که عفونتی در بدن شخص باشد و وقتی درمان نمی‌شود، آن را با خود به همه جا منتقل می‌کند. این امر تنها مختص مردان نیست و باوجود اینکه در مردان بیشتر مشاهده می‌شود، در زنان هم تا حدودی وجود دارد. مثلاً زنانی که طوری خودآرایی می‌کنند و در جامعه ظاهر می‌شوند که باعث تحریک جنسی شوند.»

دکتر معتمدی در زمینه‌ی راهکارهای مقابله با سلب امنیت و آرامش زنان اضافه می‌کند:«در بسیاری از کشورها مکان‌هایی وجود دارد که انسان‌های بیمار برای رفع مشکلات خود به آنها مراجعه می‌کنند و از این طریق وقتی در جامعه ظاهر می‌شوند کمتر به این تمایلات دچار می‌شوند اما در ایران به علت شرایط فرهنگ و اجتماعی چنین امکانی وجود ندارد و فرد این مشکل را با خود به همه‌جا می‌برد و برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می‌کند.»

این روانپزشک و استاد دانشگاه همچنین می‌گوید: «راهکار دیگر مقابله با این پدیده بهبود قوانین اجتماعی و نظارت بر اجرای آنها است. این افراد چندان تمایلی به پرهیز از این اعمال ندارند و شاید قانون باید این تمایل را در آنها ایجاد کند. اما در مجموع نمی‌توان این ناهنجاری را به طور کامل از اجتماع حذف کرد.»
 

 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز