ملاقات ابتکار با برخی نمایندگان فرانسه

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۷:۰۵:۰۱
کد خبر: ۲۷۲۲۰۴
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفرش به پاریس با تعدادی از نمایندگان مجلس ملی و سنای فرانسه دیدار کرد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه برنامه های سفر خود در پاریس با تعدادی از نمایندگان مجلس ملی و سنای فرانسه دیدار کرد.

 

 به گزارش برنا در این دیدار در خصوص همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، کنفرانس تغییرات آب و هوایی 2015 پاریس و موضوع هسته ای بحث و تبادل نظر شد و معاون رییس جمهور کشورمان در مورد سوالات مطرح پاسخ داد.

ابتکار در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای تاکید کرد: اگر چه تلاش هایی در جهت تخریب و ممانعت در برابر رسیدن به یک توافق خوب وجود دارد، ولی اکثر جهانیان خواهان توافقی عادلانه و خوب هستند تا هم منافع و حقوق جمهوری اسلامی ایران در استفاده از انرژی هسته ای تامین و هم تحریم های تحمیلی برداشته شود.

در این گفت و گو ها ابتکار بر ضرورت ریشه یابی پدیده داعش و افراط گرایی، عدم حل مشکل فلسطین و مشکل هویتی جوانان فلسطینی از نسلی به نسل بعد، عدم اجرای عدالت در جهان و ضرورت احترام به اعتقادات و باورهای دیگران در کنار بحث آزادی بیان تاکید کرد و گفت:اگر چه آزادی بیان مورد احترام است اما حد و مرزی هم برای جلوگیری از توهین به باورها و ارزش های اعتقادی دیگران باید وجود داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه برنامه های سفر خود در پاریس، در جلسه ای با حضور جمعی از محققان، متخصصان و کارشناسان ارشد فرانسوی به بحث و گفت و گو با آنان درباره انتقال تجربیات و آخرین راهکارهای مقابله با مشکلات نوین زیست محیطی، همچنین چگونگی توسعه همکاری های فیمابین در این بخش پرداخت.

همچنین معاون رئیس جمهور در جلسه ای با حضور جمعی از محققین، متخصصین و کارشناسان ارشد فرانسوی به بحث و گفت و گو با آنان درباره انتقال تجربیات و آخرین راهکارهای مقابله با مشکلات نوین زیست محیطی، همچنین چگونگی توسعه همکاری های فیمابین در این بخش پرداخت. مهم ترین مباحث طرح شده در این جلسه، خشکسالی و مدیریت بهینه منابع آب، بحران ریزگردها شامل ریزگردهای صنعتی و طوفان های منطقه ای، آلودگی هوای شهرها، فرسایش خاک کشاورزی و بیابان زایی، آلودگی های دریا ومحیط زیستً کرانه های ساحلی بود.

معصومه ابتکار روز پنج شنبه و پیش از ترک پاریس در چندین مصاحبه دیگر با رسانه های فرانسوی و بین المللی شرکت کرد.

 
نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
0
0
خانم ابتکار. در فرانسه خوش بگذرد. از دستورات جدید آنها برای فتنه جدید ونوکریشان. چیزی از قلم نیفتد
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز