تسهیل همه جانبه تردد برای هموطنان خارج از کشور

۱۳۹۳/۱۲/۲۵ - ۱۴:۰۴:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۸۳۸
تسهیل همه جانبه تردد برای هموطنان خارج از کشور
دبیر کل شورای عالی ایرانیان از تسهیل همه جانبه تردد برای هموطنان خارج از کشور خبر داد.

با گذشت دو سال از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تاکید رییس جمهور بر ضرورت بهره مندی ایرانیان خارج و داخل از حقوق برابر، سرانجام تلاش های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور و سایر ارگانهای ذیربط به ثمر نشست و پیش از پایان سال 93 مشکلات ایرانیان خارج از کشور برای تردد به ایران برطرف می‌شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، سید جواد قوام شهیدی، دبیر کل شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، در این باره گفت: شورای عالی ایرانیان در دو سال گذشته توانست ضمن از بین بردن تمامی حاشیه های پیشین پیرامون این شورا، همه توان خود را برای ساماندهی وضعیت ایرانیان خارج از کشور به کار گیرد. به گونه ای که اکنون می‌توان مهمترین دستاورد این شورا را تسهیل ورود ایرانیان خارج از کشور به ایران، از میان رفتن خلاءهای قانونی و موانع و مشکلات پیشین عنوان کرد.

به گفته وی در حال حاضر مسایل مربوط به تردد از جمله اسناد هویتی و موانعی که برای ورود و خروج ایرانی تبارها به کشور وجود داشت حل شده ، خلا های قانونی پیرامون اتباع ایرانی از بین رفته و خدمات رسانی به هموطنان ایرانی در داخل و خارج شتاب مضاعفی یافته است و همه ایرانیان در تمام نقاط جهان در حوزه مسایل حقوقی و قضایی از حقوق برابر با شهروندان ایرانی داخل کشور برخوردارند. و مشکلاتی که در گذشته در مسایل مرتبط با سربازی ،مشکلات تابعیتی،مسایل حقوقی و قضایی وجود داشت از بین رفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز