مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران خبر داد:

۱۰ فروردین؛ بهره برداری از پارک جنگلی قوچک

۱۳۹۳/۱۲/۲۷ - ۱۱:۲۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۳۰۱۱
۱۰ فروردین؛ بهره برداری از پارک جنگلی قوچک
علی محمد مختاری گفت: بر اساس منویات مقام معظم رهبری و پیگیری جهادی شهردار تهران بهره برداری از پارک جنگلی قوچک تا ۱۰ فروردین ماه عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، علی محمد مختاری در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی قوچک اظهار کرد: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در نشستی که در روز ۱۷ اسفند با مسئولین کشور در زمینه محیط زیست و سازمان جنگل ها داشتند، معظم له دغدغه خود را در مورد تخریب فضای سبز و تجاور به دامنه جنوبی البرز ابراز فرمودند.

وی افزود: شهردار جهادگر تهران یک ساعت بعد از مراسم ملاقات مقام معظم رهبری با مسئولین طی برگزاری جلسه ای با حضور شهردار منطقه یک، معاون خدمات شهری، رییس مرکز ارتباطات و امور بین اللملی و اینجانب دستورات مقتضی را برای اجرای بیانات رهبری و جنگل کاری در شمال محور بزگراه بابایی صادر کردند.

مختاری با اشاره به بازدید شهردار تهران از اراضی جنگلی قوچک عنوان کرد: روز ۱۹ اسفند شهردار محترم تهران به همراه شهردار منطقه یک، معاون خدمات شهری و اینجانب به مدت ۴ ساعت از اراضی دامنه جنوبی البرز بازدید کردند.

وی با بیان اینکه ۱۳۱۶ هکتار جنگل هایی که در شمال بزرگراه بابایی وجود داشتند در مدت کمتر از ۳ روز با همکاری سازمان جنگل ها تحویل گرفته شده و به دست شهرداری سپرده شدند، تصریح کرد: ازساعت ۱۰صبح روز ۲۰ اسفند شهرداری تهران به صورت جهادی با حدود ۳۰۰ وسیله سبک و سنگین و بیش از ۳۰۰۰ نیروی کارگر کار جهادی خود را شروع کرد.

مختاری با بیان اینکه هر روز حدود ۲۰ کیلومتر از اراضی این منطقه آماده سازی می شود خاطر نشان کرد: حدود ۳۰۰۰ نیمکت، ۱۵۰۰ سطل زباله، ۱۱۲ سرویس بهداشتی از پیش ساخته شده، ۸۰ آلاچیق و ۳۰ نمازخانه در این پارک جنگلی به زودی به بهره برداری می رسد.

مختاری با اشاره به اینکه به دستور شهردار تهران همه وسایل مورد استفاده در این پارک باید به صورت پیش ساخته باشد و هیچ کس اجازه ساخت و ساز در این پارک را ندارد عنوان کرد: ما در تلاش هستیم تا ۱۰ فروردین ماه امکاناتی چون زمین بازی کودکان ، زمین های ورزشی و زمین بسکتبال را آماده سازی کنیم.

وی افزود: پارک جنگلی قوچک مجهز به دو پارکینگ در ورودی شمالی و جنوبی بزرگراه است. ضمن اینکه ۸ پارکینگ با ظرفیت هر یک معادل ۲۰۰ خودرو در نقاط مختلف پارک که فاقد درخت هستند ساخته می شود.

مختاری با بیان اینکه شهرداری تهران در سال جاری طرح توسعه ۵۰۰ هکتار اراضی جنگلی در شمال غربی جنگل تلو را در دستور کار خود قرار داده است گفت: از همان روزی که حضرت آقا بر حفظ اراضی جنوبی البرز تاکید کردند اکیپی ۵۰۰ نفره با تمامی توان کار آماده سازی اراضی محور شمالی بابایی را آغاز کردند.

مدیر عامل پارک ها و فضای سبز شهردای تهران تصریح کرد: کلیه امکانات تفریحی و رفاهی تا روز طبیعت آماده سازی می شود تا شهروندان امکان استفاده از این اراضی را داشته باشند.

وی در پایان عنوان کرد: به زودی اراضی جنگلی سوهانک را که به تازگی تحویل گرفتیم به عنوان فاز دوم پروژه پارک جنگلی قوچک آماده سازی کرده و در اختیار شهروندان قرار می دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز