سفری متفاوت را تجربه کنید

۱۳۹۳/۱۲/۲۹ - ۰۷:۴۸:۱۵
کد خبر: ۲۷۳۲۰۰
سفری متفاوت را تجربه کنید
ما در این مطلب چند پیشنهاد طلایی برای جوانانی داریم که عازم سفر هستند.

گروه جوان و جامعه برنا- خیلی ها می خواهند در طول 14 روز وجب به وجب ایران را ببنند،2 شب در کویر بخوابند، چند روز را در سواحل شمال بمانند و پس از آن به زیارت امام رضا بروند! شاید هم نگاهی به غروب جزایر جنوبی کشور داشته باشند! در برخی موارد نیز خرید از شهرهای مرزی ایران که انصافا قیمت اجناس بسیار پایین است در برنامه رویت شده است.اگرچه این نوع برنامه ریزی در نوع خودش بی نظیر است اما هدف ار سفر لذت بردن است نه فقط در راه بودن.

یکی از مهمترین مسایل در سفر، انتخاب هم سفرهای مناسب و البته هم تیپ است. در این مورد شک نکنید که اگر تنها یکی از همسفرهایتان را اشتباه انتخاب کنید، کل برنامههایتان بهم می ریزد. یادتان باشد که از دیگر عومل بسیار مهم و حیاتی برای افزایش لذت و هیجان، داشتن برنامه‌ای درست و برابر با واقعیت است.

نکته دیگر، توجه داشتن به واقعیت موجود هزینه و آن چیزی است که شما را خوشحال می کند. ما در اینجا چند پیشنهاد طلایی برای جوانانی داریم که عازم سفر هستند:

غار نوردی:

alisadr

اگر اهل هیجان هستید و البته تا به حال هیچ تجربه ای هم نداشته اید، می توانید از این تجربه بی نهایت لذت ببرید.غار سهولان،  غار کرفتو ،  غار کتله‌خور ،  غار علیصدر،   غار رئیس نیاسر جز غارهای تقریبا آماتوری است که نیازی به آموزش‌های خاص ندارند.شما می‌توانید یک روز کاملا هیجان انگیز را در این غارها بگذارنید و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید.اما اگر جز افرادی هستید گه تجربه غارنوردی دارند، حتما از غار کهک که یکی از فنی ترین غارهاست، دیدن کنید. کهک جز بلندترین پرتگاه‌ها و آبشار سنگ‌ها در ایران است که  در دهانه ورودی این غار حفره ای به عرض یک متر در کمترین و دو و نیم متر در عریض‌ترین نقطه  و با ارتفاع ۹ متر وجود دارد.برای ورود به داخل غار باید ۹ متر را به داخل تاریکی فرود انجام دهید، البته به کمک افراد موسسات توریستی بارها گروه‌های آماتوری توانستند این تجربه را به سلامت داشته باشند. پس فرصت را از دست ندهید!

آحرین پیشنهاد ما برای علاقمندان به غارنوردی، غار گل زرد است. این غار یکی از حرفه‌ای‌ترین غارهای استان تهران است که در دهانه ورودی غار باید  ۱۰ متر به صورت معکوس و  سینه خیز حرکت کرد تا به تالار اول غار رسید و در داخل غار مسیرهای دشوار زیادی باید طی شود.

روستاهای بکری که تا به حال ندیده‌اید

سفر به روستاهای زیبا با جاذبه‌های فرهنگی و یا تاریخی مانند ماسوله، ابیانه، کندوان، میمند، اورامانات ، هجیج و یا روستاهایی در مناطقی دور افتاده و آرام مثل آبادی فرحزاد، مصر، گرمه، رقه، شنبه راه، گهواره، ریجاب و شاید هم  روستاهایی واقع در مناطقی دست نیافتنی و دور از دسترس و حتی فاقد راه ارتباطی مانند روستاهای لگا، عسل کوه، پالنگان و ... بیش از آنکه فکرش را بکنید، لذت بخش است.

اگر اهل سفر به روستاهای دور افتاده و زیبا در تمام استان های ایران هستید، حتما نگاهی به سایت ویکیپدیا با عنوان روستاهای گردشگری ایران بیاندازید!

تماشای رقص آب

IMG10475597

صحبت از آبشار که می‌شود، اغلب یاد آبشار نیاگارا می‌افتند.  کمتر کسی می‌داند که آبشارهای خراسان رضوی از دیدنی‌ترین مراکز گردشگری این استان است. تماشای رقص قطرات آب از فراز بلندترین صخره ها از زیباترین جلوه های طبیعی و گردشگری در خراسان رضوی است که از آن جمله می توان آبشارهای اخلمد، اورتکند، قره سو و آبگرم را نام برد، این آبشارها که قدمت آنها به بیش از 700 سال می رسد از دل کوه‌های هزار مسجد سرچشمه می گیرند و هیجان ریزش قطرات تند باران را برای گردشگران تداعی می کنند. آبشار اورتکند در استان خراسان رضوی و در 15 کیلومتری شهرستان کلات است . این آبشار یکی از زیباترین مجموعه آبشارهای اسران است که در یک مجموعه توریستی در یک منطقه حفاظت شده اما بکر قرار دارد . مناظر خیره کننده اطراف این آبشار ها در نوع خود بی نظیر است . رود خانه ای پر آب از میان جنگلی سر سبز و بکر میگذرد و در مسیر جنگل انواع درختان از جمله تمشک وحشی و ... را هم میتوان دید . ارتفاع بلند ترین آبشار این مجموعه به حدود 25 متر می‌رسد.

پیاده روی در نگین اشترانکوه

Gohar-Lake-13

اگر اهل پیاده روی هستید و اعضای خانواده قادرند چند ساعتی را پیدا طی کنند، سری به دریاچه گهر در میان رشته‌کوه اشترانکوه بزنید.دریاچه گهر در منطقه حفاظت شده اشترانکوه دورود قرار دارد. این دریاچه که به «نگین اشترانکوه» معروف است به دلیل نداشتن راه ماشین رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دور مانده‌است.بر اساس آمارها سالانه در حدود 70 هزارگردشگر از این منطقه دیدن می‌کنند.

اتوبوس‌های آبی یا تله کابین

اگر به جنوب ایران سفر می‌کنید، گشت و گذار با قایق یا اتوبوس‌های آبی را از دست ندهید و از هوای بهاری در آب های نیلگون خلیج فارس برای رسیدن به یکی از جزایر لذت ببرید. اگر هم عازم شمال ایران هستید، به کمک تله کابین به جنگل‌هایی که بالای کوه‌های زنجیروار شمال هستند، بروید و از هوای خنک و مطبوعش لذت ببرید.اگر دوست دارید گردش در ارتفای متفاوت را تجربه کنید، سری به تله کابین گردنه حیران بزنید.تله کابین حیران واقع در گردنه زیبای حیران در مسیر اردبیل به آستارا در مرز بین استانهای اردبیل و گیلان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد. فاصله بین مبدا و مقصد این تله کابین یک هزار و ۵۰۰ متر می باشد و جنگل فندق لو ختم می شود.

بازی کنید

در طول سفر از بازی های قدیمی و جدید استفاده کنید. اگر اهل سفر با اتومبیلتان هستید در راه لذت استفاده از مشاعره و بازی با کلمات را از دست ندهید. زمانی هم  که در جایی مستقر شدید و حساس کردید میزان هیجان سفر در حال فروکش است از بازی های پانتومیم، گل یا پوچ دسته جمعی و اسم فامیل غافل نشوید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز