عروسک‌های آتشین در جشن بهاری

۱۳۹۴/۰۱/۱۱ - ۰۶:۰۰:۰۰
کد خبر: ۲۷۴۴۵۳
عروسک‌های آتشین در جشن بهاری
خیلی‌ها فکر می‌کنند، جشن بهار به برگزاری نوروز در کشورهای فارسی زبان ختم می‌شود، اما زمستان که به پایان می‌رسد، در بسیاری از کشورهای دور و نزدیک مراسم و آیین باشکوهی برای جشن بهاری برپا می‌شود.جشن لاس فالاس در اسپانیا یکی از آنهاست.جشنی همراه با عروسک و آتش بازی.

اگر آتش بازی را دوست دارید، لاس فالاس در والنسیای اسپانیا جشن بهاره ی مورد علاقه ی شما خواهد بود. لاس فالاس- جشنی سنتی در بزرگداشت جوزف مقدس- روی عروسک‌های گردان کاغذی بزرگ (فالاس) که ساخته شده است، از ترکیبی از کاغذ، چوب، و موم، متمرکز می شود. هر محله ماه‌ها وقت را صرف ساختن سازه های بلند که بعضی از آنها بیش از دهها هزار دلار هزینه می برند، می کند. فالاس که اغلب مسائل سیاسی و مراسم اجتماعی را مورد تمسخر قرار می دهد، در سرتاسر شهر اجرا می شود و هر محله به کار خودشان مفتخرند.

به طور رسمی، لاس فالاس در اول ماه مارس با شوی آتش بازی گوش خراشی (ماسکگلتا) در ساعت دو بامداد شروع می شود و تا ساعت دو بعد از ظهر هرروز تا نوزدهم ماه مارس ادامه می یابد. در روزهای منتهی به جشن، خیابان‌ها مملو از جشن و سرور است: موسیقی، دکور، ترقه، رژه ی ساکنان در لباس‌های سنتی و پلوی اسپانیایی با بوی خوش سرمست کننده در رستوران‌ها. در آخرین روز، آتش بزرگی درست می شود، آتش بازی ها به اوج خود می رسد و همه ی فالاس ها به نشانه ی سعادت اخروی، در آتش شعله ور می شوند.

images

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز