دکتر موسی خانی رئیس ملی کمیته ربوکاپ کشور:

افزایش یک درصدی سهمیه جهانی ربوکاپ ایران

۱۳۹۴/۰۱/۱۷ - ۱۴:۳۶:۲۰
کد خبر: ۲۷۵۴۴۳
افزایش یک درصدی سهمیه جهانی ربوکاپ ایران
دهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران درحالی ازامروز با شرکت 345تیم آغازشد که از فردا افتتاحیه رسمی مسابقات با حضور معاون اول ریاست جمهور ، معاونت اول علمی رئیس جمهور ، ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و سفرای کشورهای شرکت کننده، برگزار می شود.

دکتر موسی خانی رئیس ملی کمیته ربوکاپ کشور درحاشیه برگزاری این دوره از مسابقات به خبرنگار برنا گفت: با برگزاری این مسابقات می توانیم باعث ترویج و توسعه این رشته شویم. امسال 730 تیم در مسابقات ثبت نام کرده اند. 345 تیم از 730 تیم پذیرفته شده اند. 135 تیم دانش آموزی، 210 تیم بزرگسال که 18درصد بزرگسالان از 14 کشور هستند که جمعا 36 تیم را تشکیل می دهند.

وی درادامه افزود : خوشبختانه تیم های خیلی خوبی از اروپا در این دورازمسابقات حضوردارند ،تیم هایی از کشورهای هلند، سوئیس، بلژیک، آمریکا، کانادا، انگلیس، چین، هند، تایلند و کلمبیا شرکت دارند .   علاوه بر لیگ ها، لیگ سمپوزیوم روز یکشنبه و دوشنبه، بیست و سوم و بیست و چهارم برگزار می شود. علاوه بر لیگ هایی که در سال های گذشته داشتیم لیگ at work را هم در مسابقات اضافه کردیم ، همینطور بخش رباط های پرنده و زمینی را هم جهت همکاری با رباط های امدادگر خواهیم داشت تا بتوانیم در حوادث طبیعی و جاهای صعب العبور از این رباط ها استفاده کنیم.

موسی خانی در ادامه گفت :امسال شاهد رشد خوبی در بخش دانش آموزی بودیم، به طوری که داوران نتوانستند تیم های زیادی را حذف کنند ،به خاطر همین ما امسال دو سالن برای اجرای مسابقات دانش آموزی داریم.

بخش دانش آموزی کارش را از بعد از ظهر امروز شروع کرده است .  امسال  دبیرستان ها و مدارس راهنمایی استان های البرز و تهران بیش از 4000 هزار نفر کارت جهت بازدید  از مسابقات دریافت کردند ، این نشانه استقبال خوب مدارس این دو استان از این مسابقات است.

مسابقات از ساعت 9 آغاز می شود ، از ساعت 8 درها باز می شود و تا ساعت 6 بعد از ظهر ادامه داد.

وی درادامه در خصوص اینکه چرا بیشتر شرکت کننده ها آقا هستند و خانم کمتری در این مسابقات شرکت می کند به برنا گفت : با توجه به آمار به دست آمده 75 درصد شرکت  کنندگان مرد هستند  و 25درصد خانم،بدین ترتیب 2126 نفر آقا در این دوره مسابقات حضوردارند  و 610 خانم.

موسی خانی در پاسخ به این سوال که گروه هایی که پارسال مقام آوردند تحت  چه حمایت هایی قرار گرفتند چنین گفت : با تلاشی که انجام دادیم توانستیم سهمیه شرکت دانش آموزی را در جهان افزایش بدهیم و  در همه لیگ ها یک درصد افزایش سهمیه داشتیم که این قدم بزرگی بود .

برپایه این گزارش ،مسابقات از روز چهارشنبه برای بازدید عموم آزاد است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز