مجرمان سایبری در کمین علاقمندان بازی های آنلاین

۱۳۹۴/۰۱/۱۹ - ۱۲:۴۵:۱۹
کد خبر: ۲۷۵۹۶۷
سرپرست تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از دام برخی مجرمان سایبری برای علاقمندان به بازی های آنلاین پرده برداشت.

 

به گزارش خبرگزاری برنا،سرگرد " کیانی " سرپرست تشخیص جرائم سایبری پلیس فتای ناجا در راستای این خبر گفت : کاربران زیادی در جامعه هستند که علاقه شدید به بازی های کامپیوتری دارند و در کنار خرید این بازی ها حتی حاضر هستند اکانت های مراحل بالاتر را نیز خریداری کنند؛ اکانت هایی که به شما اجازه می دهد به سرعت به مراحل پایانی بازی برسید.

سرگرد حمید کیانی تصریح کرد: امروزه خرید و فروش اکانت بازی های رایانه ای در دنیای وب و فضای مجازی با استقبال زیادی روبرو شده و به امری عادی تبدیل شده است، برخی از هموطنان با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، اقدام به فروش اکانت کاربری خود می نمایند.

وی افزود: این امر باعث شده تا سایت های زیادی در فضای سایبر به خرید و فروش بازی و اکانت های بالاتر بازی های جذاب روی بیاورند.

سرگرد کیانی با بیان اینکه مجرمان سایبری نیز به خرید فروش بازی های کامپیوتری روی آورده اند، گفت: متاسفانه برخی از افراد سودجو با انتشار مواردی خلاف واقع و انجام تبلیغات اغواگرایانه اقدام به سوءاستفاده از کاربران عزیز می نمایند.

سرپرست تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در تکمیل مطالب فوق افزود: متاسفانه اکثر خریداران اکانت های بازی ها کودکان و نوجوانان هستند که به راحتی در دام کلاهبرداران می افتند؛ به گونه ای که در برخی پرونده ها دیگر مباحث مالی و اخاذی مطرح می گردد که پیامدهای روانی زیادی مثل استرس و... برای کودکان و نوجوانان دارد.

وی به خانواده ها توصیه کرد: حتما نظارت مستمر بر فعالیت های سایبری کودکان و نوجوانان خود داشته باشند تا عزیزانشان در دام مجرمان سایبری نیفتند.

سرگرد کیانی ادامه داد: خانواده ها حتی در نوع خرید بازی برای کودکان باید نظارت داشته باشند چرا که برخی از بازی ها با شئونات و فرهنگ ایرانی و اسلامی خانواده ها همخوانی ندارد و این امر باعث می گردد تا کودکان آنها آسیب ببینند.

سرپرست تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه خانواده ها برای خرید بازی حتما به سایت ها و فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک مراجعه کنند، گفت: در انتخاب بازی های رایانه ای حتما از نظرات مشاوران تربیتی و روانشناسان استفاده کنید تا کودکان شما کمتر آسیب ببینند.

سرگرد کیانی به خانواده ها توصیه کرد: برای فرزندان وکودکان در زمینه بازی‌های آنلاین و آفلاین دستورالعملی تهیه کنیم و حدودی برای دسترسی آنها تعریف نماییم و ساعت بازی ها را محدود کنیم چرا که این بازی های اعتیادآور است و سلامت جسمی کودکان را به خطر می اندازد.

وی با بیان اینکه بسیار مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی کامپیوتری باشید، اظهار داشت : همچنین کاربران نوجوان نیز برای خرید اکانت های بالاتر بازی ها از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند و از خرید اکانت ها از کاربران شبکه های اجتماعی پرهیز کنند چرا که فروشندگان شبکه های اجتماعی قابل اعتماد نیستند و احتمال اینکه جزء مجرمان سایبری باشند دور از انتظار نیست.

سرپرست تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا در خصوص دانلود بازی ها نیز عنوان کرد : برخی سازندگان این بازی ها با انتشار نسخه های جعلی بازی که محتوای ویروس و بدافزار است بر روی اینترنت قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی ها پولی پرداخت نمی کنند و به صورت غیر مجاز این بازی ها را دانلود می کنند و کاربران زمانی که این بازی ها یا اپلیکیشن ها را دانلود می کنند گرفتار بدافزارها و ویروس ها می شوند و یا اطلاعات مهم آنها به سرقت می رود.

نظر شما