بیش‌ از ۲۰۰ شهر تحت پوشش ۳G قرار گرفت

۱۳۹۴/۰۱/۲۱ - ۱۲:۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۶۲۹۱
بیش‌ از ۲۰۰ شهر تحت پوشش ۳G قرار گرفت
مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ شهر تحت پوشش ۳G و بیش از ۵۰ شهر ۴G دار شده‌اند، گفت: تا پایان ۹۴ بیش از ۵۰۰ شهر تحت پوشش ۳G و ۱۲۰ شهر تحت پوشش ۴G ایرانسل قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، علیرضا قلمبر دزفولی،‌ مدیرعامل ایرانسل با اعلام نصب و راه‌اندازی بیش از ۴۲۰۰ سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰ شهر تحت پوشش ۳G و بیش از ۵۰ شهر تحت پوشش ۴G قرار گرفته‌اند و مطابق برنامه، تا پایان سال جاری، ۵۰۰ شهر را تحت پوشش خدمات ۳G و ۱۲۰ شهر را تحت پوشش خدمات ۴G و همچنین ۲۵۰ دهستان را تحت پوشش خدمات باندپهن همراه ایرانسل قرار خواهیم داد.

 دزفولی افزود: تعداد مصرف کنندگان دیتا در شبکه ایرانسل در یک بازه زمانی ۳ ماهه به ۲۰ میلیون نفر رسیده و بیش از ۶ میلیون نفر تابه‌حال از خدمات نسل ۳ ایرانسل استفاده کرده‌اند.

 وی درخصوص وضعیت ترافیک دیتا در شبکه ایرانسل پس از دریافت مجوزهای ارتقای شبکه به نسل های سوم، چهارم  و بالاتر در شهریورماه ۹۳ گفت: مصرف روزانه دیتا در شبکه فعلی ایرانسل به بیش از ۲۰۰ ترابایت رسیده و ترافیک در اوج مصرف در شبکه نسل ۳ به ۱۳ گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این عدد در کل شبکه ایرانسل شامل ترافیک شبکه در نسل‌های دوم، سوم، چهارم و وایمکس ایرانسل هم به ۲۰ گیگابیت در ثانیه افزایش یافته است.

 مدیرعامل ایرانسل پیشبینی کرد امسال مصرف روزانه دیتا در شبکه باندپهن همراه ایرانسل از ۲۰۰ ترابایت فعلی به حدود ۵۰۰ ترابایت افزایش پیدا خواهد کرد.

 به گفته دزفولی متوسط سرعت در شبکه تلفن همراه نسل دوم ۱۰۰ کیلوبیت در ثانیه بود اما در نسل سوم ایرانسل متوسط سرعت به بیش از ۱.۳ مگابیت و در نسل چهارم ایرانسل به بیش از ۱۰ مگابیت در ثانیه افزایش یافته است و این اتفاق قابل توجهی بوده که تنها در طی کمتر از ۷ ماه در کشور رخ داده است.

 مدیرعامل ایرانسل از همکاری و همراهی ۴۰۰ شرکت داخلی با پروژه ایرانسل از زمان راه اندازی شبکه خبر داد و گفت بیشتر از ۴۰ شرکت تامین کننده محتوا و خدمات ارزش افزوده با ایرانسل همکاری دارند که دائما درحال افزایش هستند و با ارتقا شبکه ایرانسل به ۳G و ۴G، سطح فناوری این شرکت‌های داخلی هم به این نسل‌ها ارتقا پیدا کرده است.

 مدیرعامل ایرانسل از اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری با تمام شرکت‌های تولید کننده نرم افزارهای کاربردی و محتوا گفت: فراگیرترین و مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل فراهم شده و زیرساخت‌ها برای تحقق دولت الکترونیک و دولت همراه فراهم است. 

 دزفولی با اشاره به اینکه همراه با توسعه و ارتقا شبکه همه پارامترهای کیفی شبکه در حد استاندارد باقی ماندند، گفت: در سال ۹۴ توسعه شبکه باند پهن همراه ایرانسل شتاب می‌گیرد و تعداد سایت‌های شبکه های نسل سوم و چهارم را به ۹ هزار سایت در کشور افزایش خواهیم داد.

 به گفته مدیرعامل ایرانسل، درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل پروژه ملی ایرانسل تابحال به حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان رسیده و پیشبینی می‌شود این عدد طی سال جاری به ۲۲ تا ۲۳ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

 مدیرعامل ایرانسل از پیش‌بینی سرمایه گذاری ۵.۵  میلیارد دلاری برای توسعه فناوری های نسل ۳ و ۴ طی سال ۹۴ خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده توسط این پروژه ۱.۳ میلیارد دلار بوده که با ارائه برخی فناوری‌های جدید مثل TD LTE افزایش پیدا خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز