۶۸ واحد صنعتی و خدماتی سبز اول اردیبهشت معرفی می شوند

۱۳۹۴/۰۱/۲۹ - ۱۴:۳۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۸۳۶۲
۶۸ واحد صنعتی و خدماتی سبز اول اردیبهشت معرفی می شوند
68 واحد صنعتی و خدماتی سبز در شانزدهمین همایش صنعت سبز و در آستانه روز زمین پاک، اول اردیبهشت معرفی می شوند.

به گزارش گروه جوان و جامعه برنا، مدیرکل دفتر ارزیابی سازمان حفاظت محیط زیست  در این باره گفت: شانزدهمین همایش ملی واحد های صنعتی و خدماتی سبز با حضور وزرای نفت، صنعت ، معدن و تجارت، معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور ، مدیران کل حفاظت محیط زیست استانها و مشارکت واحد های صنعتی و خدماتی منتخب برگزار می شود.

حمید جلاوندی افزود: در این  همایش ملی، واحد های صنعتی و خدماتی سبز در اول اردیبهشت ماه ، 68 واحد صنعتی و خدماتی منتخب معرفی می شوند .

به گفته وی ، واحد های صنعتی سبز بر اساس اصول علمی و آماری انتخاب شدند.

مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: شاخص های اصلی انتخاب واحد های صنعتی و خدماتی سبز بر اساس مدیریت فاضلاب، مدیریت آب، مواد زائد، آلودگی ها ، شاخص های زیست محیطی دیگر مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه واحد های صنعتی و خدماتی از طریق سیستم مکانیزه و سایت سازمان ثبت نام کردند، افزود: مستندات ارائه شده کنترل  و بر اساس اصول علمی و آماری واحد های صنعتی و خدماتی سبز انتخاب شدند.

لوح تندیس زرین و سیمین برای واحد های صنعتی سبز

جلاوندی ادامه داد : از بین 303 واحد صنعتی و خدماتی که در سایت سازمان حفاظت محیط زیست ثبت نام کرده اند ، تعداد 68 واحد در سه گروه واحد های برگزیده صنعتی و خدماتی سبز که لوح تندیس زرین را دریافت می کنند ،واحد های صنعتی و خدماتی سبز که لوح تندیس سیمین را دریافت می کنند واحدهای صنعتی و خدماتی قابل تقدیر انتخاب شده اند.

به گفته وی، این انتخاب در یک فرآیند نزدیک به یک ساله گذشته بر اساس بررسی و با معیارهای جدید و کاملاً تخصصی صورت پذیرفته است.

اعطای گواهی نامه های صنعت سبز با مشارکت یونیدو

مدیر کل دفتر ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست یاد آور شد: امسال یونیدو در خصوص تعیین شاخص ها و نظارت بر این شاخص ها  با این سازمان همکاری نموده است تا بتوانیم رقابت پذیری با بازار جهانی را فعال  کنیم.

وی ادامه داد : اعطای گواهی نامه های امسال با مشارکت یونیدو خواهد بود تا فضای برای رقابت صنایع در بازار جهانی ایجاد کند.

تقدیر از واحد های پالایشگاهی کشور در همایش صنعت سبز

جلاوندی با تاکید بر اینکه تلاش صنایع در حفظ محیط زیست و حس مسئولیت واحد های صنعتی و خدماتی که داشته اند قابل تقدیر است، اظهار داشت: در شانزدهمین همایش صنعت سبز از واحد های پالایشگاهی کشور به دلیل فعالیت های تاثیر گذار در تولید محصول سبز که منجر بهبود کیفیت هوا در کلانشهر ها و ارتقای سطح سلامت شهروندان گردید نیز تقدیر می شود.

وی ادامه داد : همایش امسال با حضور وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت و معاونین عمرانی استانداری های سراسر کشور و مدیران کل حفاظت محیط زیست استانها و مشارکت واحد های صنعتی و خدماتی منتخب برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز