چسب قطره ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک

۱۳۹۴/۰۱/۳۱ - ۱۴:۱۰:۳۵
کد خبر: ۲۷۹۰۱۳
چسب قطره ای ، شیوه ای برای سرقت کارت های عابربانک
جوان فریبکار با شیوه چسب قطره ای اقدام به سرقت کارت های عابربانک طمعه هایش می کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی وحوادث برنا، روز 7 آبان ماه سال گذشته مردی پای در کلانتری 121 سلیمانیه گذاشت ماموران را درجریان برداشت از حساب بانکی اش قرار داد.

با ادعای این مرد بازپرس شعبه 5 دادسرای ناحیه 14 دستور داد تا تیمی از ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران برای افشاگری این ماجرای کلاهبرداری وارد عمل شوند.

 

این مرد به کارآگاهان گفت:"در ساعت 18:30 روز 6 آبان ماه  برای دریافت پول به دستگاه خودپرداز بانک خیابان نبرد رفتم اما وقتی درخواست دریافت پول کردم دستگاه، پول پرداخت نشد و حتی وقتی کلید انصراف را زدم دستگاه کارتم را پس نداد.

وی افزود: جوان  30 ساله ای  که در نزدیکی من ایستاده بود ، پیشنهاد داد تا موضوع را با نگهبان بانک خبر دهم تا کارتم را بگیرم اما وقتی به سمت در بانک رفتم کسی در شعبه نبود و دوباره به سمت دستگاه عابربانک برگشتم و دیدم که دستگاه به حالت عادی برگشته و از جوان فریبکار نیز در محل نبود.

این مرد ادامه داد: به خانه بازگشتم تا فردا برای گرفتن کارتم به بانک بروم اما در مسیر خانه بودم که با رسیدن پیامکی  از بانک متوجه برداشت 200 هزار تومان از حسابم شدم.

وی افزود: فردای آن روز وقتی به بانک رفتم متوجه شدم که مرد فریبکاری با ریختن چسب قطره ای روی بعضی از دکمه های دستگاه عابربانک مانع انجام عملیات بانکی من شده و در زمانیکه به سمت بانک رفته بودم اقدام به سرقت کارت بانکی ام کرده است و با داشتن رمز کارتم دست به برداشت از حسابم زده است.

تحقیقات پلیسی برای شناسایی دزد فریبکار کلی زده شد وماموران در اقدامات ابتدایی با سرقت های مشابه دیگری روبرو شدند.

تیم تحقیق در این مرحله به سراغ دوربین های مدار بسته بانک و مراکز تجاری رفته و توانستند دزد جوان را که احسان 27 ساله است شناسایی کنند.

کارآگاهان در کاوش های پلیسی پی بردند که احسان پس از آزادی مخفیگاهش را تغییر داده است و ماموران در این مرحله با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه این کلاهبردار حرفه ای را در منطقه مشیریه ردزنی کنند.

ماموران در این مرحله روز 23 فروردین ماه در اقدامی غافلگیرانه احسان را در مخفیگاهش دستگیر کردند و در بررسی ازمخفیگاهش کارت های سرقتی نیز به دست آمد.

احسان که دیگر راهی جز اعتراف پیش روی خود نمی دید به ماموران گفت: در ساعاتی که بانک ها تعطیل می کردند به شعبات مختلف می رفتم و با شیوه ریختن چسب روی برخی کلیدها کار دستگاه هاعابربانک را مختل می کردم و زمانیکه طعمه هایم برای دریافت پول به پای دستگاه می رفتند به کمین می نشستم و در فرصتی مناسب با برداشتن رمزکارتشان و پس از گیر کردن کارت در دستگاه اقدام به سرقت کارت هایشان می کردم.

بنا به این گزارش ، با توجه به دستبردهای زیاداین احسان، بازپرس پرونده خواست تاکسانی که به این شیوه و شگرد هدف فریبکاری این مرد قرار گرفتند به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز