پایان خوش گذرانی های دزدان مسلح طلافروشی

۱۳۹۴/۰۲/۰۳ - ۱۵:۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۷۹۸۰۳
پایان خوش گذرانی های دزدان مسلح طلافروشی
دزدان مسلح طلافروشی پس از سرقت، زندگی اعیانی برای خود طراحی کرده بودند که پلیس خیلی زود به خوش گذرانی های آنها پایان داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی و حوادث برنا، ساعت 4 ظهر 20 اسفند ماه سال گذشته ماموران کلانتری 113 بازار در جریان سرقت مسلحانه از یک طلا فروشی در منطقه بازار، خیابان ناصر، کوچه خادم قرار گرفتند و خیلی زود تیمی از ماموران در محل دستبرد حاضر شدند.

ماموران با حضور در محل سرقت که در طبقه دوم یک ساختمان تجاری بود پی بردند که 3 مرد به بهانه خرید وارد مغازه طلافروشی شده و با تهدید تفنگ ، اقدام به بستن دست و پاهای مرد مغازه دار و 8 کارمندش کردند و با سرقت طلاها پا به فرار گذاشته اند.

اداره یکم (7)

بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 34 برای زمینگیر کردن این دزدان مسلح وارد عمل شدند.

مرد طلافروش در گام نخست تحقیقات به ماموران گفت: 10 روز پیش مردی با مراجعه به مغازه ام ادعا کرد که قصد دارد بیش از 10 کیلو گرم طلای ساخته شده برای مغازه اش ک در شهرهای شمال غربی است بخرد.

وی افزود: پس از توافق بر سر قیمت طلاها روز 17 اسفند این مرد همه 3 تن از دوستانش به مغازه ام آمدند وپس از انتخاب نمونه های طلا به بهانه اینکه قصد دارند برای رفتن در مراسم ختم یکی از آشنایانشان به شهر دیگری بروند، 4 کیلو گرم شمس طلا را به صورت امانت در اختیارم قرار دادند و قرار شد تا 2 روز دیگر به مغازه بیایند و طلای امانت و سفارش هایشان را بگیرند.

مرد طلا فروش ادامه داد: روز 20 اسفند بود که مرد فریبکار همراه 2 مرد دیگر برای گرفتن طلاها به مغازه ام آمدند و پس از توافق سر قیمت طلاها منتظر پول بودم که ناگهان 3 مرد از اسلحه های کمریشان را از زیر لباسشان بیرون آوردند و با تهدید دست و پاهای من و کارمندان را بستند و با سرقت بیش از 40 کیلو گرم طلا پا به فرار گذاشتند.

بدین ترتیب فیلم های زمان سرقت و روزهایی را که این دزدان به مغازه طلافروشی آمده بودند تحت بررسی قرار گرفت و مشخص شد زمانی که 3 دزد مسلح واردمغازه شده بودند 2 همدست دیگرشان جلوی در ورودی ساختمان حضور داشتند.

در این شاخه از تحقیقات ماموران با تصاویر به دست آمده از دزدان مسلح موفق شدند شهاب 49 ساله  را که یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت مسلحانه است شناسایی کنند.

همین سرنخ کافی بود تا کارآگاهان به بررسی پرونده های قدیمی شهاب را بپردازند و در این مرحله مشخص شد که  یکی از همدست های شهاب در سرقت مسلحانه خودرو در سال 85 ، محمد رضا است و احتمال حضور وی در این سرقت نیز رنگ و بو گرفت.  

ماموران در کاوش های بعدی پی بردند که محمد رضا نیز چند روز پس از سرقت از طلافروشی همراه 3 برادرش ناپدید شده اند.

همین سرنخ ها کافی بود تا فرضیه حضور این 4 برادر در سناریوی سرقت مسلحانه قوت پررنگتر شود و کارآگاهان با اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند مخفیگاه 4برادر و رییس باند را در منطقه های دهکده المپیک، بلوار فردوس، گلوبندک و یکی از شهرهای شمال غربی کشور شناسایی کنند.

کارآگاهان  ساعت 4 صبح پنج شنبه 3 اردیبهشت ماه در عملیات های همزمان موفق به دستگیری اعضای این باند شدند.

ماموران در بازرسی از مخفیگاه شهاب ، علاوه بر کشف مقادیری از طلا و جواهرات سرقت شده ، یک خودروی بنز مدل 2012 بو همچنین یک موتورسیکلت کشف شد که شهاب ادعا کرد بنز را به مبلغ 215 میلیون تومان و موتور را به ارزش 30 میلیون تومان خریده ام که پول های آنها را با فروش بخشی از سرقت طلاها به دست آورده ام.

اداره یکم (9)

شهاب در همان بازجویی های ابتدایی لب به اعتراف گشود و نفر ششم این باند که وی نیز شهاب نام دارد لو داد و ماموران خیلی زود آخرین عضو این باند را نیز دستگیر کردند.

بنا به این گزارش ، بازسازی صحنه سرقت صبح امروز با حضور رئیس پلیس آگاهی تهران در محل دستبرد صورت گرفت.

اداره یکم (6)

سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به این موضوع که تحقیقات از متهمین در مراحل اولیه قرار دارد ، گفت : "در حال حاضر هر شش متهم پرونده صراحتا به مشارکت در سرقت مسلحانه در منطقه بازار تهران اعتراف داشته اند که دستور بازداشت موقت از سوی مقام محترم صادر و هر شش متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند " .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز