رییس سومین نمایشگاه «ساخت ایران»:

امیدوارم نتیجه فعالیت‌های دانش‌بنیان رقابت سایه به‌ سایه با صنایع خارجی باشد

۱۳۹۴/۰۲/۰۷ - ۱۵:۰۳:۵۵
کد خبر: ۲۸۰۷۹۶
امیدوارم نتیجه فعالیت‌های دانش‌بنیان رقابت سایه به‌ سایه با صنایع خارجی باشد
معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ابراز رضایت از کیفیت برگزاری «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» و صنایع و تجهیزات حاضر در آن، هدف این نمایشگاه را تجاری‌سازی خواند و گفت: امیدوارم نتیجه کار، رقابت سایه به‌سایه با کالاهای مشابه خارجی باشد.

 

به گزارش گروه علمی فناوری برنا، دکتر محمود شیخ‌زین‌الدین، معاون تجاری‌سازی و نوآوری معاونت علمی، در «سومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» گفت: در روزهای برگزاری و فعالیت این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از سوی متخصصان و محققان روبه‌رو بودیم.

وی با بیان این‌که، امسال برای نخستین‌بار تجهیزات را طبقه‌بندی کرده‌ایم، افزود: بر همین اساس بازخورد این طبقه‌بندی برای ما خیلی مهم است.

زین‌الدین با تاکید بر این‌که مشتاق دریافت بازخوردهای متخصصان هستیم، ادامه داد: این مسئله می‌تواند به فروش تجهیزاتی که فناوری بهتری دارند، بسیار کمک‌کند. چراکه این‌دست از محصولات دارای تخفیفات بیشتری هستند.

وی هدف اصلی این نمایشگاه را تجاری‌سازی خواند و افزود: تجهیزات پیشرفته سومین «نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران» از فروش بیشتری برخوردار خواهند بود، که این مهم را می‌توان یک موفقیت بزرگ عنوان کرد.

وی اذعان کرد: امیدواریم نتیجه کار شرکت‌ها و صاحبان صنایع ما رقابت نزدیک و سایه به سایه با رقبای خارجی‌شان باشد.

زین‌الدین، مهم‌ترین تأثیر این نمایشگاه را پیامی که به دانشگاه‌ها می‌رساند عنوان کرد و گفت: پژوهشگاه‌ها در این نمایشگاه متوجه می‌شوند که اگر می‌خواهند تجاری‌سازی داشته باشند، باید از ساختار مناسب برای فعالیت اقتصادی استفاده کنند.

وی، راه‌اندازی شرکت را یکی از ساختارهای مناسب در زمینه فعالیت‌های اقتصادی خواند و با بیان این‌که، برای هر کاری به ابزار آن نیاز است، اظهار کرد: ابزار آموزش، دانشگاه است و ابزار پژوهش نیز، پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها هستند.

وی با اشاره به این‌که یک شرکت دانش‌بنیان، هم به افراد مسلط در حوزه اقتصاد نیاز دارد و هم افراد متخصص در حوزه علم و فناوری، تاکید کرد: ساخت یک شرکت در زمینه شناخت مسوولیت‌ها، راه تجاری‌سازی محصولات و تجهیزات را هموارتر می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز