قانون شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده و در حال اجراست

۱۳۹۴/۰۲/۱۱ - ۱۲:۴۳:۳۶
کد خبر: ۲۸۱۶۹۸
وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: اکنون در جهان، اقتصاد بر مبنای خلاقیت و فناوری حرف اول را می‌زند و در ایران نیز مبتنی بر این رویکرد، قانون شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده و در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا، دکتر احمدی در پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه خزر در انزلی اظهار داشت : برای بهره گیری از فناوری در اقتصاد، نقش اصلی را سرمایه گذاران و تجار بر عهده دارند.

وی افزود: هم اکنون ۳۴ پارک علم و فناوری ، ۱۵۴ مرکز رشد و حدود پنج هزار شرکت فناوردر کشور فعالیت می کنند.

دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود ، اقتصاد دانش محور را یک اصل ضروری دانست و بیان داشت:: تحولی که کشورهای توسعه یافته را به عنوان قدرت مطرح کرده و موتور محرکه‌ای که امروز در کشورهای توسعه یافته شاهد آن هستیم همین محور قرار دادن اقتصاد دانش بنیان است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در ادامه افزود : استان گیلان ظرفیت‌های بالایی دارد و ۱۴۰ هزار دانشجو در این استان در حال تحصیل هستند ضمن اینکه مراکز رشد فناوری نیز در گیلان فعال است.

وی بیان داشت: همچنین دبیرخانه شبکه پارک‌های علوم و فناوری کشورهای اسلامی در گیلان قرار دارد و باید از این ظرفیت‌ها در راستای اقتصاد دانش بنیان، ‌‌نهایت استفاده را ببریم.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم امضای تفاهم نامه همکاری تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی بین اتاق بازرگانی ایران و وزارت علوم را امری مثبت و در جهت توجه به اقتصاد دانش بنیان ذکر کرد.

نظر شما