معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان:

۹کارگروه در کمیته تخصصی اوقات فراغت استان اصفهان ایجاد می شود

۱۳۹۴/۰۲/۱۳ - ۱۲:۰۱:۳۴
کد خبر: ۲۸۲۰۱۱
۹کارگروه در کمیته تخصصی اوقات فراغت استان اصفهان ایجاد می شود
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: 9 کارگروه در کمیته تخصصی اوقات فراغت ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان ایجاد می شود.

به گزارش گروه وزارت جوانان برنا ، محمد مسعود کریمی با اعلام این خبر گفت: کارگروه های فرهنگ و هنر با مسوولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تفریحی با مسوولیت شهرداری ، آموزشی و تربیتی با مسوولیت اداره کل آموزش و پرورش، فنی و مهارتی با مسوولیت اداره کل فنی و حرفه ای، قرآنی با مسوولیت اداره اوقاف و امور خیریه، گردشگری با مسوولیت میراث فرهنگی، ورزشی با مسوولیت اداره ورزش و جوانان، کودک و نوجوان با مسوولیت کانون پرورش فکری و کارگروه فضای مجازی و بازیهای رایانه ای با مسوولیت سپاه صاحب الزمان (عج) از کارگروه های مصوب شده در این کمیته است.


وی به نقش مهم و تاثیرگذار ستاد ساماندهی امور جوانان در تصمیم گیری های اساسی در مورد مسائل جوانان پرداخت و گفت: سی و دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان و اولین جلسه در سال جاری با موضوع اوقات فراغت اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار می شود.

کریمی درباره موضوع اوقات فراغت در استان گفت: در زمان حاضر امکانات و بسترهای موجود در استان درحد انتظار جوانان نیست و نیمی از جوانان استفاده کننده از برنامه های اوقات فراغت استان از نوع برنامه های فراغتی موجود در استان رضایت ندارند.

وی اظهارکرد: با توجه به نقش و کارکردهای متنوع اوقات فراغت در عصر حاضر و در شرایطی که ترویج کنندگان فرهنگ غربی با برنامه ریزی های حساب شده و صرف هزینه گزاف به دنبال ایجاد شکاف میان جوانان ایرانی و اصالتهای دینی، فرهنگی و تمدن دیرین آن ها هستند ، وظیفه خطیر خنثی سازی جذبه های فرهنگ غرب ضروری است.

وی با اشاره به اینکه این امر از طریق ارائه برنامه های پرکیفیت و غنی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها محقق خواهد شد تصریح کرد: در این زمینه بایستی امکانات فراغتی دستگاه های اجرایی تجمیع شود.

دبیر کمیته تخصصی اوقات فراغت ادامه داد: پورتال اوقات فراغت راهکاری صحیح برای تجمیع امکانات فراغتی دستگاه های دولتی و غیر دولتی است که سال گذشته به دستور استاندار برای اولین بار در کشور در اصفهان و به صورت استانی اجرا شد.

وی به بیان اهمیت و ضرورت پورتال جامع اوقات فراغت استان پرداخت و گفت: قابلیت و امکانات این پورتال نظارت لحظه ای و آنلاین (برخط) بر عملکرد گروه های مجری است و ایجاد رویه واحد در ارائه گزارش، آمار و نظارت گزارش گیری بهنگام از وضعیت اجرای برنامه ها در سه سطح دستگاهی، شهرستانی و شهری انجام خواهد گرفت.

کریمی همچنین بیان کرد: مدیریت بهینه و تحلیل داده ها، کاهش میزان نقص در ارائه گزارش و آمار، تجمیع اطلاعات فضاها و مکان های فراغتی، احصاء زیرساخت ها و مکان های بلااستفاده، امکان تحلیل وضع موجود و ارائه پیشنهاد لازم برای بهبود کیفیت امکانات موجود از قابلیت های این سامانه است.

معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، از دیگر قابلیت های پورتال جامع اوقات فراغت استان را امکان پیشنهاد برنامه برحسب جمعیت و شاخص های بومی مناطق مختلف و امکان دریافت بازخوردهای استفاده کنندگان از برنامه های فراغتی عنوان کرد.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد دستگاه ها درخصوص نقاط قوت ظرفیت های فراغتی استان گفت: توسعه تشکل های غیردولتی و نهادهای مدنی در برنامه های اوقات فراغت جوانان در سالهای اخیر، حضور جدی بخش خصوصی در تولید ابزارها و کالاهای فراغتی، متنوع شدن کالاها و خدمات مرتبط با برنامه های فراغتی، وجود مراکز و اماکن مناسب جهت گذران اوقات فراغت اعم از اردوگاهها و فرهنگسراها از نقاط قوت ارزیابی سال گذشته بود.

کریمی عدم تناسب برنامه های ارائه شده با میزان فراغت مورد نیاز جوانان، محدودیت امکانات و منابع دولتی در زمینه گذران اوقات فراغت نسبت به جمعیت جوان استان، غلبه برنامه های فردی گذران اوقات فراغت جوانان به فعالیتهای جمعی آن و پایین بودن سهم هزینه های اوقات فراغت در سبد خانوار را از نقاط ضعف برنامه های اوقات فراغت در استان دانست.

وی اظهارکرد: توزیع نامتناسب امکانات و فضاهای فراغتی در سطح استان و گذراندن اوقات فراغت کاذب نوجوانان و جوانان به صورت وبگردی، ورود به شبکه های نرم افزاری تلفن همراه و بازی های شبکه ای و اتلاف وقت های طلایی از دیگر نقاط ضعفی است که با توجه به ارزیابی وضعیت موجود در برنامه ریزی ها باید درنظر گرفته شود.

کمیته تخصصی اوقات فراغت ستاد ساماندهی امور جوانان استان اصفهان روز گذشته با حضور مدیرکل ورزش و جوانان و دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان استان، دبیر کمیته تخصصی اوقات فراغت استان، مسئولان و کارشناسان امور جوانان اداره کل، معاونان و نمایندگان 23 دستگاه اجرایی عضو ستاد در تالار افتخارات سرای ورزشکاران برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز