رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد:

صرفه جویی ۲ میلیارد تومانی با راه اندازی سیستم دارویی

۱۳۹۴/۰۲/۲۲ - ۱۱:۱۸:۰۳
کد خبر: ۲۸۴۴۷۷
صرفه جویی ۲ میلیارد تومانی با راه اندازی سیستم دارویی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس یکی از دو استانی است که طرح پزشک خانواده شهری را اجرا می کند افزود: مهم ترین برنامه دانشگاه علوم پزشکی در سال 94 این است که با انجام برخی اصلاحات، این طرح را تکمیل کنیم و به جای درمان محوری به سوی سلامت محوری حرکت کنیم

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: در حوزه بهداشت تأکید ما بر تقویت مراکز و خانه های بهداشت شهری و روستایی است تا مراکزی که نیاز به نوسازی، تعمیر و تجهیز دارند.

وی ادامه داد: در سال جاری همچنین توجه ویژه ای به بیماری های غیر اگیرمانند بیماری های قلبی وعروقی، دیابت، چاقی و روش تغذیه خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پرزشکی شیراز برنامه های حوزه آموزش این دانشگاه را تشریح کرد و افزود: واحدی را در دانشگاه تحت عنوان نظارت بر آموزش راه اندازی کرده ایم که این واحد در هیچ دانشگاه دیگری وجود ندارد و تمام تلاش خود را برای تقویت این واحد انجام خواهید داد تا به عنوان الگویی در دیگر دانشگاه ها اجرا شود.

حمایت همه جانبه از اساتید تمام وقت

وی یکی دیگر از برنامه های حوزه آموزش این دانشگاه را حمایت از تمام وقتی اساتید دانست و تأکید کرد: در بین دانشگاه های تیپ یک کشور ادعا می کنیم که بالاترین درصد تمام وقتی را دارا هستیم اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: تمام سعی خود را برای حمایت همه جانبه از اساتید تمام وقتی در دانشگاه در عرصه های آموزشی، پژوهشی و رفاهی شامل مسکن و وام خواهیم داشت.

صرفه جویی 2 میلیارد تومانی با راه اندازی سیستم دارویی

دکتر ایمانیه گفت: در حوزه درمان، طرح تحول نام سلامت با جدیت ادامه خواهد یافت و برای رفع نقص و کمبود ها در بسته های خدمتی که در سال 93 ابلاغ شد تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: خدمات جدیدی را نیز در حوزه درمان خواهیم داشت که در آن بخش های ICU ،CCU   و NICU  و مراکز اورژانس بیمارستان های سطح 3 و همچنین مراکز جامع سرطان راه اندازی و تقویت می شوند.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه به ظاهر بیمارستان ها و تجهیز آنها توجه ویژه خواهیم داشت افزود: در حوزه دارو موفق به اندازی سیستمی شده ایم که منجر به مصرف بهینه دارو به ویژه در بیمارستان ها شود که مورد تأیید وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: در این نرم افزار دارو های گران قیمت و ده داروی شایع طبق یک الگوی خاص باید استفاده شود که ما توانسه ایم در زمان دو ماه از اجرای طرح، مبلغ 2 میلیارد تومان صرفه جویی کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز