همزمان با سالگرد ابلاغ سیاست های جدید جمعیتی کشور از سوی مقام معظم رهبری:

گزارشی از برگزاری نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در شهرستان های کشور

۱۳۹۴/۰۳/۰۳ - ۱۳:۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۸۷۴۸۴
همزمان با سالگرد ابلاغ سیاست های جدید جمعیتی کشور از سوی مقام معظم رهبری نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در 113 شهرستان کشور برگزار شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، سیاست های کلی جمعیت 30 اردیبهشت سال گذشته تدوین و در نهایت در ۱۴ بند از سوی مقام معظم رهبری به روسای قوای سه گانه و همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد و روز بعد این تاریخ یعنی در ۳۱ اردیبهشت این سیاست ها توسط معاون اول رئیس جمهوری به دستگاه ها به منظور اجرایی شدن، ابلاغ شد. در سیاست های کلی جمعیت به مواردی مانند ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی، رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج تشکیل خانواده و افزایش فرزند، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران به ویژه در دوره بارداری و شیردهی و پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تحکیم بنیان و پایداری خانواده با اصلاح و تکمیل آموزش های عمومی درباره اصالت کانون خانواده و فرزند پروری و با تأکید بر آموزش مهارت های زندگی اشاره شده است. این نمایشگاه با مشارکت دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس و دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت از 31 اردیبهشت تا 9 خرداد برگزار می شود.

 برگزاری نمایشگاه «پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت» در 113 شهرستان

معاون دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس از برگزاری نمایشگاه پویایی، بالندی و جوانی جمعیت از 29 اردیبهشت تا 9 خرداد در 113 شهرستان و 58 دانشگاه علوم پزشکی خبر داد.

دکتر محمد اسلامی با اعلام این خبر گفت: با توجه به بندهایی از سیاست های کلی سلامت کشور ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری که بر ارتقای پویا، بالندگی و جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری به بیش از سطح جانشینی تأکید کرده اند و همچنین در راستای سیاست های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس که سلامت ازدواج و ازدواج مناسب یکی از این سیاست هاست این نمایشگاه بزرگ برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه با محورهای خودمراقبتی، ازدواج، تغذیه سالم و اتخاذ سبک زندگی سالم در قالب پخش فیلم، عرضه کتاب، سخنرانی و سایر برنامه هایی از این دست در 113 شهرستان کشور برگزار می شود.

تمایل 66 درصد زوجین به فرزندآوری بلافاصله پس از ازدواج

در همین زمینه مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه طبق آمار 66 درصد زوجین پس از ازدواج تمایل به فرزند آوری دارند و 44 درصد نیز با یک فاصله زمانی دلخواه تمایل دارند فرزند داشته باشند، یعنی در مجموع تمام زوجین تمایل به داشتن فرزند دارند.

دکتر محمد اسماعیل مطلق بیان داشت: فرزند آوری یکی از اهداف مهم ازدواج و زندگی مشترک است و اکثر زوجین داشتن فرزند را به عنوان یکی از خواسته ها و اهداف خود در زندگی مشترک مدنظر دارند.

وی افزود: ازدواج در واقع دروازه ورود به تشکیل نهاد خانواده در جامعه است و تشکیل خانواده اساس تمام تربیت های اجتماعی و انسانی است.

افزایش 62 هزاری فرزندآوری در سال 93

دکتر مطلق افزایش تمایل به فرزندآوری زوجین در سال 93 را نسبت به سال 92 مورد اشاره قرار داد و گفت: سال 92 بالغ بر یک میلیون و 470 هزار نوزاد متولد شدند که این رقم در سال 93 به یک میلیون و 530 هزار تولد رسید که نشاندهنده افزایش 62 هزار نفری تولد است.

مدیرکل دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس افزود: در نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت به نیازهای امنیت جسمی و روحی جوانان برای ازدواج پرداخته خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت توجه زوجین به اهداف بلند مدت در ازدواج، بیان داشت: داشتن اهداف، ایده ها، هنجارها و تجربیات روحی مشترک برای ازدواج، لذت بردن از رابطه جنسی سالم، پایبندی به رابطه ازدواج و ارزش قایل شدن زوجین برای یکدیگر، پذیرش تفاوت ها و از میان برداشتن تضادها از اصول و اهداف ازدواج است که در این نمایشگاه بدان ها پرداخته خواهد شد.

 نمایشگاه پویایی،بالندگی و جوانی جمعیت از 29 اردیبهشت تا 9 خرداد با همکاری دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس و دفتر آموزش و ارتقای سلامت برگزار می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز