اولین گردهمایی سالانه کارشناسان آزمایشگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۴:۴۹:۲۰
کد خبر: ۲۹۰۲۷۹
اولین گردهمایی سالانه کارشناسان آزمایشگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور
اولین گردهمایی سالانه کارشناسان ازمایشگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور برگزار شد.

 به گزارش گروه انتظامی خبرگزاری برنا، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در اولین گردهمایی سالانه کارشناسان آزمایشگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور با اشاره به اینکه آزمایشگاه های پلیس، تنها مسوولیت پاسخ دهی به مراجع قضایی را ندارند، گفت: وظیفه اصلی این آزمایشگاه ها تجزیه و تحلیل داده ها، ایجاد بانک اطلاعاتی و ایجاد ارتباط قوی با مراکز عملیات ویژه و اطلاعات عملیات استان ها و ارایه راهکار به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان ها است.

وی افزود: کارشناسان و نمایندگان علمی پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان ها هستند.

در ادامه قایم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری دکتر جزینی نیز ضمن توضیح مدیریت دانش و تغییر رویکرد پلیس در سال های اخیر و نگاه علمی به بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور، به اهمیت منابع انسانی اشاره نمودند وعنوان کرد: نوآوری و خلاقیت را از ضروریات مبارزه علمی است. 

جزینی همچنین به تفاوت در مبنای ارزیابی عملکرد علمی آزمایشگاه ها نسبت به سایر یگان ها اشاره کرد.

رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر دکتر باهری نیز در این گردهمایی از راه اندازی 19 آزمایشگاه در کشور و جذب بیش از 45 نفر کارشناس در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دانشجوی دکتری خبرداد .

باهری در جمع کارشناسان آزمایشگاه های مواد مخدر سراسر کشوربه ارائه عملکرد آزمایشگاه های استان ها از زمان راه اندازی و بیان تأثیر مثبت آزمایشگاه ها در پاسخ دهی سریع و دقیق به مراجه قضایی و همکاری علمی با سایر نهاد های کشور پرداخت.

همچنین در خصوص برنامه های راه اندازی شبکه علمی مواد مخدر و پیش سازها در آزمایشگاه های پلیس مبارزه با مواد مخدر توضیحاتی توسط رییس مرکز تحقیقات کاربردی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ارائه شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز