۶۷۳ هزار نوآموز در کلاس های پیش دبستانی کشور تحصیل می کنند

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۱۰:۵۵:۵۱
کد خبر: ۲۹۱۲۱۱
۶۷۳ هزار نوآموز در کلاس های پیش دبستانی کشور تحصیل می کنند
مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که در سال تحصیلی 94-93 نرخ پوشش تحصیلی پیش دبستانی با رشد 2/14 درصدی مواجه بوده است ، گفت: بر طبق سامانه سناد قریب به 673 هزار نوآموز در کلاس های پیش دبستانی ثبت نام و مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش گروه آموزش جوان خبرگزاری برنا، صبح امروز رخساره فضلی در گردهمایی رؤسای گروه آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش در دولت یازدهم با رویکرد تعمیم دوره پیش دبستانی در سراسر کشور به ویژه در مناطق محروم با تأکید برآموزه های قرآنی، تربیت بدنی و اجتماعی برنامه های خود را تنظیم واجرایی کرده است.

وی با اشاره به بند 2 سیاست های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش ، تصریح کرد: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهم ترین نهاد تربیت نیروی انسانی مولد سرمایه اجتماعی عهده دار اجرای سیاست های مصوب، هدایت و نظارت بر مهدهای کودک تا دانشگاه است.

فضلی از تدوین نظام نامه جامع دوره پیش دبستانی در دولت یازدهم خبر داد و افزود: با رأی معاونت حقوقی رئیس جمهور مدیریت دوره پیش دبستانی  به صورت یکپارچه و تحت نظارت آموزش و پرورش اجرا خواهد شد که با تشکیل کمیته ای در معاونت ابتدایی و با حضور مسئولین دستگاه های مختلف در اولین قدم کتاب «گل واژه های امید» با تیراژ ده هزار جلد به صورت رایگاه در مناطق مختلف کشور توزیع شد.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که بیش از 23 هزار نوآموز در بیش از 6 هزار کلاس چندپایه کشور تحصیل می کنید، خاطرنشان کرد: در مناطق محروم قریب به 37 هزار نوآموز تحت پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی قرار گرفته اند که نرخ پوشش در مناطق روستایی به شهری به نسبت 22 به 78 رسیده که گامی در راستای اجرای عدالت آموزشی است.

وی از تهیه تولید و بازنگری 285 محتوای دوره پیش دبستانی در  استان های کشور خبر داد و تأکید کرد: راه اندازی و توسعه مراکز پیش دبستانی با استفاده از بخش غیردولتی ، تقویت هویت ایرانی – اسلامی در برنامه های آموزشی از چشم اندازهای مهم آموزش و پرورس در دوره پیش دبستانی به شمار می رود.

فضلی ادامه داد: انعقاد 300 تفاهم نامه همکاری های بین بخشی با هدف یکپارچگی و کیفیت بخشی به فعالیت های دوره پیش دبستانی واجرای طرح سنجش سلامت ویژه کودکان غربال شده واجرای برنامه مداخله به هنگام از دیگر فعالیت های صورت گرفته در دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش وپرورش که نتایج آن در بلندمدت در راستای اهداف ملی کشور خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز