مدیرکل انتقال خون استان تهران خبر داد:

۵ مرکز اهدا خون در تهران ساخته خواهد شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۲:۴۴
کد خبر: ۲۹۲۲۴۰
۵ مرکز اهدا خون در تهران ساخته خواهد شد
مدیرکل انتقال خون استان تهران از ساخت پنج مرکز بزرگ اهدا، فرآوری و پخش خون در تهران خبر داد.

به گزارش گروه سلامت جوان خبرگزاری برنا، دکتر فاطمه نادعلی در مراسم گرامیداشت روز جهانی اهداکنندگان خون با اشاره به فضای فیزیکی نامناسب انتقال خون تهران، گفت: متاسفانه فضای فیزیکی انتقال خون تهران متناسب با جمعیت پایتخت نیست و شاهدیم که اهداکنندگان خون علیرغم آنکه داوطلب هدیه دادن جان خود هستند، برای اهدای خون ناچارند ساعت‌ها در مراکز ما سرپا منتظر بمانند.

وی به اقدامات انجام شده برای ساخت پنج مرکز بزرگ اهدا، فرآوری و پخش خون در تهران اشاره کرد و گفت: در این راستا مکاتباتی در سطح استان تهران انجام داده‌ایم و این مهم با همکاری شورای شهر و شهرداری تهران در آینده نزدیک به سرانجام خواهد رسید.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در حال حاضر 170 بیمارستان از مرکز وصال، خون دریافت می‌کنند و در صورتی که خطری شهر تهران را تهدید کند، برای تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها نیز دچار مشکل خواهیم شد. به همین دلیل ساخت پنج مرکز بزرگ را در نظر داریم. امیدواریم بتوانیم در جهت رفاه حال اهداکنندگان خون گام بزرگی داریم.

 

نادعلی در عین حال تاکید کرد: باید تفکر استراتژیک برای انتقال خون استان تهران پیگیری شود تا موارد مربوط به انتقال خون به خوبی و به سرعت به سرانجام برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز