معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

بزرگترین مشکل جوانان اشتغال و ازدواج است

۱۳۹۴/۰۳/۲۵ - ۱۴:۴۴:۲۹
کد خبر: ۲۹۲۵۶۷
بزرگترین مشکل جوانان اشتغال و ازدواج است
وقت زیادی از جوانان در فضای اینترنت، کار با موبایل و یا پرخاشگری نسبت به اطرافیان به بطالت سپری می شود و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، دکتر گلزاری معاون با حضور در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان البرز با بیان مطلب این مطلب افزود: وجود تعداد بالای جوانان در کشور ما یک فرصت ایده آل برای رشد و توسعه همه عرصه هاست و در عین حال اگر برنامه ریزی مناسبی صورت نگیرد و از نیروی جوان درست استفاده نشود همین فرصت ارزشمند تبدیل به تهدیدی آسیب رسان برای جامعه خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن ساماندهی امور جوانان در سراسر کشور گفت: طبق آمار ها 23 میلیون از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می دهند که بزرگترین دغدغه و مشکلشان نیز اشتغال و ازدواج است.

دکتر گلزاری با ابراز رضایت از برنامه غنی سازی اوقات فراغت جوانان افزود: وقت زیادی از جوانان در فضای اینترنت، کار با موبایل و یا پرخاشگری نسبت به اطرافیان به بطالت سپری می شود و غنی سازی اوقات فراغت جوانان در پیشگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثراست.

وی ادامه داد: این وزارتخانه با برنامه ریزی برای اوقات فراغت در تمامی استان ها از طریق دستگاه های آموزش و پرورش، بهزیستی و دانشگاه ها، طرحهای ویژه ای را دنبال می کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با رصد کامل عملکرد استان ها تلاش می شود تا از گزارش های تشریفاتی دستگاه های اجرایی دراین زمینه جلوگیری شود.

گلزاری با اشاره به نقش موثر سمن ها در غنی سازی اوقات فراغت جوانان، خاطرنشان کرد : در گذشته 197سمن در امور جوانان فعال بود که با نگرش صحیح و همت دولت تدبیرو امید شمار آنها به 500 سمن رسیده است.

وی گفت: تلاش می شود تا پایان سالجاری شمار سمن های فعال در حوزه جوانان به هزار سمن برسد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص مسئله ی ازدواج نیز یادآورشد: 11میلیون و240 هزار مجرد در سن 35 تا 50 سال در کشور تاخیر در ازدواج دارند که توجه به این آمار نیز ازسوی متولیان امور اجتماعی ضروری است.

وی  خاطر نشان کرد: تاکنون 30 مشاور برای رسیدگی به موضوع ازدواج و خانواده استخدام شده اند که باید از سازمان نظام روانشناسی مجوز داشته و سن آنان باید بالای 35 سال باشد.

گلزاری در پایان تصریح کرد: همچنین دربین موضوعات اجتماعی روی موضوعات اعتیاد و خشونت نیز ازسوی این وزارتخانه بررسی هایی درحال انجام است که امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی به نتایج قابل قبولی برسیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز