با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه اقتصادی؛

سمینار مشترک ایران و کره‌جنوبی برگزار شد

۱۳۹۴/۰۳/۲۷ - ۱۴:۵۶:۲۹
کد خبر: ۲۹۳۱۳۰
سمینار مشترک ایران و کره‌جنوبی برگزار شد
سمینار مشترک ایران و کره جنوبی روز گذشته با حضور معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سفیر کره جنوبی در تهران، معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران و جمعی از تجار و بازرگانان کره‌ای و ایرانی برگزار شد.

به گزارش گروه علمی فناوری خبرگزاری برنا، سمینار مشترک ایران و کره جنوبی روز گذشته 26 خردادماه با حضور علی‌‌مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سونگ وونگ یوئب، سفیر کره جنوبی در تهران و علی‌اکبر فرازی، معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران با هدف تقویت همکاری‌های دوجانبه اقتصادی و به میزبانی بخش بازرگانی سفارت کره‌جنوبی در تهران برگزار شد.

بی‌رنگ، دراین سمینار با اشاره به پیشرفت‏های ایران در حوزه فناوری‏های جدید، از آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای حمایت از همکاری‌های مشترک فناوری و برگزاری نشست مشترک بین شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری ایرانی و کره‌ای در تهران با همکاری سفارت کره در تهران و مجموعه KITA خبر داد.

وی تصریح کرد: شرکت‌های کره‌ای برای حضور پایدار در ایران باید بخشی از فعالیت‏های R&D خود را به ایران منتقل کنند که پارک‏های فناوری بهترین محل برای این نوع فعالیت‏هاست.

در ادامه این سمینار، معاون انجمن تجارت بین‌المللی و سفیر کره جنوبی در تهران نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌های ایران مانند نیروی کار تحصیل‌‌کرده و متخصص و موقعیت جغرافیایی استراتژیک ایران، از آینده روشنی برای توسعه همکاری‌های دو کشور به خصوص در حوزه اقتصادی و بازرگانی خبر دادند.

همچنین، علی‌اکبر فرازی، معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران نیز به ظرفیت‌های اقتصادی و بازرگانی ایران را برای همکاری با کره اشاره و آمادگی همه‌جانبه اتاق بازرگانی ایران را برای توسعه همکاری‌های دو کشور در این حوزه را اعلام کرد.

در این سمینار، نمایندگانی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی، صنایع فلزی و برق و اگزیم بانک کره‌ جنوبی پیشنهادات خود را برای همکاری دوجانبه با شرکت‌های ایرانی مطرح کردند و در پایان جلسات شبکه‌سازی و ملاقات‌های دوجانبه شرکت‌ها نیز برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز