حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از طرح‌های پژوهشی و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران

۱۳۹۴/۰۴/۰۳ - ۱۴:۳۸:۴۱
کد خبر: ۲۹۴۷۹۵
در جلسه مشترک رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و رئیس صندوق حمایت ازپژوهشگران و فناوران کشور برگزار شد، زمینه های همکاری مشترک در خصوص حمایت از طرح‌های پژوهشی و فناوری بررسی شد.

به گزارش گروه آموزش جوان خبرگزاری برنا، در این جلسه که با حضور دکتراحمد اکبری رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دکتر نصرت الله ضرغام رئیس حمایت ازپژوهشگران و فناوران کشور برگزار شد، گزارشی از محورهای پژوهشی مصوب هیئت امنا و طرح های پژوهشی در دست انجام سازمان ارائه و آمادگی سازمان جهت سرمایه گذاری مشترک با صندوق در زمینه محورهای پژوهشی سازمان و طرح های اولویت دار کشور اعلام شد.


دکتر ضرغام با استقبال از پیشنهاد ارائه شده، اظهار داشت: از طرح های گروهی (اجرایی و مالی) حمایت کرده و در صورتی که سازمان  پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران طرح های خود را با همکاری سایر مراکز دولتی و خصوصی و با محوریت سازمان به صندوق ارائه کند، آماده مشارکت در اجرای طرح ها هستند.


وی افزود: از تمامی ظرفیت های داخلی و بین المللی باید برای حل مشکلات موجود کشور استفاده کرد و در این راستا از ارائه طرح های سازمان در زمینه کارآفرینی، آب، سلامت، داروهای نوترکیب، نیروگاه خورشیدی و ریزگردها به صندوق استقبال کرد.

ضرغام همچنین پیشنهاد کرد که کرسی داروهای نوترکیب به سازمان واگذار شده تا با کمک سایر مراکز به تحقیق در این زمینه پرداخته شود.

همچنین  موضوع ایجاد و حمایت از مراکز نوآوری از سایر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که به گفته دکتر ضرغام آیین نامه حمایت از مراکز نوآوری به زودی تصویب و ابلاع خواهد شد و سازمان می تواند یکی از مراکز نوآوری خود را در چارچوب این آیین نامه جهت حمایت به صندوق معرفی کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز