تامین گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه های کشور تا پایان امسال

۱۳۹۴/۰۴/۰۷ - ۰۹:۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۹۵۴۵۶
تامین گاز طبیعی مورد نیاز نیروگاه های کشور تا پایان امسال
معاون سازمان حفاظت محیط زیست، از تامین گاز طبیعی مورد نیاز کل نیروگاه های کشور که معادل ۱۶۰ میلیون متر مکعب است تا پایان سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش گروه محیط زیست خبرگزاری برنا، سعید متصدی با بیان اینکه تمام سوخت مورد نیاز نیروگاه ها معادل ۱۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی است که تا پایان سال تامین می شود، افزود: البته مصرف اصلی نیروگاه ها مربوط به فصول سرد سال است و فعلا مصرف چندانی ندارند با این حال از همین حالا  بیشتر نیروگاه ها از گاز طبیعی استفاده می کنند.

به گفته وی، بر این اساس سوخت تمام نیروگاه ها در کل سال به جای مازوت و گازوئیل گاز طبیعی خواهد بود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در سال ۹۳ ۸۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی جایگزین ۱۱۰ میلیون متر مکعب مازوت شده است تصریح کرد: روند جایگزینی گاز طبیعی به جای مازوت از سال گذشته آغاز شده است.

متصدی با بیان اینکه در حال حاضر نیروگاه های تهران و اصفهان تماما از گاز طبیعی استفاده می کنند اظهار کرد:  اما نیروگاه های اراک، منتظرالقائم و توس در خراسان به صورت ترکیبی از مازوت و گاز طبیعی استفاده می کنند که تا پایان سال سوخت این نیروگاهها نیز تماما گاز طبیعی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس توافق با وزارت نفت و نیرو در سال ۹۴ میزان مصرف مازوت به زیر ۱۰ درصد می رسد افزود: این ۱۰ درصد  تنها در نیروگاه هایی که هیچ جایگزین دیگری برای سوخت ندارند استفاده می شود.

معاون  سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: از رده خارج کردن نیروگاه هایی که چاره ای به جز استفاده از مازوت ندارند پیشنهاد سازمان محیط زیست برای این نیروگاه ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز