۲۵ عدد تله زنده گیری پرندگان وحشی در استان قزوین کشف و ضبط شد

۱۳۹۴/۰۴/۰۹ - ۱۰:۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۹۶۰۵۸
۲۵ عدد تله زنده گیری پرندگان وحشی در استان قزوین کشف و ضبط شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از کشف 25 عدد تله و دو رشته تور زنده گیری پرندگان وحشی در این استان کشف و ضبط شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، صدرالدین علیپور افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز در اجرای قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست و پایش زیستگاهها و حیات وحش، موفق به کشف و ضبط این وسایل شکار در مناطق کوهستانی و دشتی حوزه شهرستان شدند.

وی اظهارکرد: متخلفین حیات وحش، این دام ها را برای زنده گیری و صید گونه های کبک و کبک چیل در زیستگاههای کوهستانی و بلدرچین در مناطق دشتی کار گذاشته بودند.

علیپور تصریح کرد: در این روش صید غیرمجاز، پرنده گرفتار در تله، توسط دام گستران و تله گذاران اسیر و از چرخه طبیعت خارج می شوند.

وی در پایان افزود: تلاش می شود تا عوامل تله گذاری شناسایی و جهت مجازات به مراجع قضایی معرفی شوند.

طبق تبصره دو بند ب قانون شکار و صید، هر کس مبارت به زنده گیری ، شکار، خرید، فروش ، حمل ، نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل شاهین ، بحری ، بالابان و دلیجه و ... کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده به جزای نقدی از یک میلیون و 800 هزار تا 20 میلیون ریال محکوم خواهد شد.

استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده بنام باشگل در شهرستان تاکستان با وسعت 25 هزار و 198 کیلومتر مربع و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز