معاون ساماندهی امور جوانان:

بیان مطالبات جوانان در رسانه ها موجب حل مشکلات آنها می شود

۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۱۴:۴۲:۰۳
کد خبر: ۲۹۷۶۵۷
بیان مطالبات جوانان در رسانه ها موجب حل مشکلات آنها می شود
محمدرضا رستمی با اشاره به راهکارهای حل مشکلات حوزه جوانان گفت: بیان مطالبات جوانان در رسانه ها موجب حل بسیاری از مشکلات آنها می شود.

به گزارش گروه وزارت جوانان خبرگزاری برنا، محمد رضا رستمی در این دیدار گفت: مقام معظم رهبری گفتمان شفافی در حوزه جوان و جوانی دارند که این گفتمان باید با همکاری مسئولین و دست اندرکاران نظام و رسانه ها، عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: شفاف سازی در گفتمان جوانان و عملیاتی کردن آن به طور قطع گره ها و مشکلات موجود در حوزه جوانان را رفع می کند. به همین منظور قصد داریم با همکاری اصحاب رسانه گفتمان جوانان از سطح به عمق برسانیم.

معاون ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: باید توجه داشت که گفتمان جوانان اکنون در اختیار بدنه جوان کشور است. جوانان به سرعت در این زمینه پیش می روند و آنچه در ذهن دارند را در حوزه رفتاری پیاده می کنند. ما به عنوان مسئولین امور جوانان باید برنامه ای داشته باشیم تا بتوانیم گفتمان جوانی را به گفتمان رسمی کشور نزدیک کنیم.

رستمی افزود: همزمان با گفتمان حاکمیتی وگفتمان اجتماعی و جوانان، گفتمان دیگری در کشور حاکم است که باید بیش از پیش به آن پرداخت و آن، گفتمان خانواده درباره جوانان و از سوی دیگر گفتمان خود جوانان درباره جوانان است. این حوزه بسیار مهم است و به اندیشه و تفکر جوانان در زمینه مسائلی چون هویت، سبک زندگی و مباحث تربیتی شکل می دهد. اگر در این حوزه مشکلی وجود داشته باشد باعث بروز آسیب های اجتماعی جدی برای جوانان می شود.

وی اظهار کرد: برای اصلاح این گفتمان باید رسانه ها وارد میدان شوند تا به لحاظ اندیشه ای و رفتاری یاری کننده جوانان باشند. اگر گفتمان به درستی تبیین شود، در گام بعد مسئولان امور جوانان که در دستگاه ها و نهادهای اجرایی و قانونگذار حضور دارند، پاسخگوی سیاست ها، برنامه ها و اقدامات خود در حوزه جوانان خواهند بود.

رستمی با تاکید بر اینکه رسانه ها با ترویج گفتمان جوانی امکان پاسخگویی مسئولان امور جوانان را فراهم کنند گفت: پاسخگویی مسئولان و نقد سازنده تنها بخشی از نتایج ترویج گفتمان جوانی در رسانه ها است، به طور قطع با بیان مطالبات و نیازهای واقعی جوانان و جامعه در فضای رسانه ای کشور و بیان سیاست ها و اقدامات از سوی مسئولان امر، شاهد حل بسیاری از مسائل و مشکلات خواهیم بود.

وی رادیو جوان را به دلیل ساختار مناسب در برنامه سازی و میزان بالای مخاطبان، از جمله رسانه هایی دانست که می تواند به خوبی گفتمان جوانی را در کشور ترویج کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار گفت: حضور مسئولان امور جوانان دستگاه ها و نهادهای مختلف در فضای رسانه ای کشور و پاسخگویی و اطلاع رسانی شفاف، سریع و صحیح از راهکارهای موثر نهادینه شدن گفتمان جوانان است.

مازیار ناظمی تاکید کرد: حضور صمیمانه رسانه ها در کنار حوزه جوانان و بخصوص معاونت ساماندهی امور جوانان، افزایش فضای گفتمان جوانان در محافل دوستانه و فضای مجازی در سطوح مختلف و تشکیل جلسات متعدد با حضور اصحاب رسانه از دیگر راه های ترویج گفتمان جوانان است.

مدیر شبکه رایویی جوان نیز در این نشست گفت: رادیو جوان از ابتدا سعی کرده در موضوعاتی همچون گفتمان جوانی و پرداخت ویژه به مسائل جوانان وارد شود و حلقه واسط بین مسئولین و مردم باشد. ما بازتاب دهنده جامعه هستیم.

وی افزود: از جمله مواردی که در گفتمان رهبری بر آن تاکید شده بحث اقتصاد مقاومتی است که در حوزه جوانان نیز تاثیرات عمیقی دارد. سرعت عمل رادیو در پرداختن و انتقال مطالب و ویژگی های خاص این رسانه از قبیل سهولت دسترسی و امکان فعالیت مخاطب در زمان استفاده از این رسانه، تبیین و سیاستگذاری برای ترویج گفتمان جوانی را برای ما فراهم می سازد.

گفتنی ست؛ در این دیدار که با حضور معاون ساماندهی امور جوانان، مدیر شبکه رادیویی جوان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و رئیس گروه جوان و جامعه رادیو جوان برگزار شد، مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان دو حوزه برای تبیین گفتمان جوان و تعیین استراتژی های مرتبط تشکیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز