کارشناس مسوول بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد:

طرح تحول نظام سلامت و برخورداری بیماران خاص از حمایت های ویژه

۱۳۹۴/۰۴/۳۱ - ۱۲:۰۰:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۵۵۳
کارشناس مسوول بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خدمات ارائه شده به بیماران خاص با اجرای طرح تحول نظام سلامت ارتقا یافته، به طوریکه اینک تمام خدمات تشخیصی، درمانی و داروی آنان در بیمارستان های دولتی به صورت رایگان ارائه می شود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا ، دکتر جواد رجبیان افزود: بیماران خاص درصورت استفاده از داروهایی که زیر پوشش بیمه نیستند باید مابه التفاوت داروهای مشابه را پرداخت کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون شش هزار و 850 بیمار خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، ام.اس و پیوند در مناطق زیرپوشش این دانشگاه از خدمات طرح تحول نظام سلامت برخوردار هستند.

رجبیان تعداد بیماران دیالیزی و ام.اس در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را در مجموع چهار هزار نفر عنوان کرد و افزود: تعداد بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز  در مجموع یک هزار و 600 نفر می باشند.

وی بیان کرد: هم اکنون یک هزار و 247 بیمار پیوندی شامل پیوند کلیه، کبد، قلب و مغز استخوان در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد زیرپوشش خدمات مربوطه قرار دارند.

دکتر رجبیان با بیان اینکه سرطان جزء بیماریهای خاص محسوب نمی شود، ادامه داد: اما در اجرای طرح تحول نظام سلامت ارائه خدمات به این بیماران نیز افزایش یافته و شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیمارستان های دولتی برای آنان رایگان است.

کارشناس مسوول بیماریهای خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت : از سوی دیگر در اجرای این طرح بیماران سرطانی تنها 10 درصد هزینه دارو را پرداخت می کنند و اگر از داروهایی که مشمول بیمه نیستند استفاده کنند باید هزینه مابه التفاوت داروهای مشابه را پرداخت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز