معاون استاندار کرمان:

حق زنان در جامعه ادا نشده است

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۱۴:۳۶:۳۴
کد خبر: ۳۰۲۶۲۰
حق زنان در جامعه ادا نشده است
حمید ذکاء اسدی گفت: همه می دانیم حق زن در جامعه بوده ادا نشده است و شاید از آن مقداری که در لیاقت و شایستگی زنان جامعه ما باید باشد مقداری عقب باشیم.

به گزارش گروه دختران و زنان خبرگزاری برنا به نقل از معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، حمید ذکاء اسدی امروز در آیین گشایش سومین نشست منطقه ای کارگاه های آموزشی سازمان های مردم نهاد در استانداری کرمان افزود: یکی از شاخص های مهم توسعه جوامع فعلی وجود سازمان های مردم نهاد و خودجوش است.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه ای سازمان های مردم نهاد بیشتری داشته باشد توسعه و رشد آن جامعه را نشان می دهد.

وی گفت: سرمایه اجتماعی حتی از سرمایه های انسانی و اقتصادی هم بالاتر است و اگر سه رکن اصلی برای سرمایه اجتماعی قائل شویم مشارکت اجتماعی بالاترین است و سمن ها نقش عمده ای در این زمینه دارند.

معاون استاندار کرمان بیان کرد: یکی از اساسی ترین و ضروری ترین ابزارهایی که در دست سازمان های مردم نهاد است سطح دانش و مهارت های شبکه سازی می باشد که هنوز در کشور ما به طور کامل جا نیفتاده است.

وی گفت: امروز در جوامع بشری بویژه در کشور ما نقش زنان و خانواده و تقویت نهاد خانواده و تکریم زن در محیط بیرون و داخل خانه از نیازهای مهم، اساسی و فوری است.

ذکاء اسدی با اشاره به شخصیت والای حضرت فاطمه (س) افزود: امام راحل فرمودند اگر عروجی و مقام بالایی هست این از دامان زنان است که مردان به معراج می روند و پایه های اصلی بزرگی و بزرگمنشی مردان را در خانواده با تربیت مادر و هماهنگی و همکاری زنان در خانواده ها باید جستجو کرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب هم فرمودند اگر فرهنگ نگاه احترام آمیز به زنان در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات حل می شود و در پایان فرمودند از زنان رفع مظلومیت هم خواهد شد.

معاون استاندار کرمان اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما با انواع مشارکت های اجتماعی زنان موافق هستیم.

وی گفت: بر اساس آیات و احادیث اسلامی مومنین و مومنات در حفظ نظام اجتماعی و امر به معرو ف و نهی از منکر سهیم و شریک هستند و مشخصا زن در اینجا استثناء نشده و همدوش مردان است.

ذکاء اسدی افزود: رییس جمهوری در یک سخنرانی اشاره کردند که ما از نظر عقیدتی، ملی، میهنی، فرهنگ ایرانی و در صدر آن فرهنگ اسلامی به هیچ عنوان نگاه جنسیتی به زن نداریم و بر اساس لیاقت و استعداد خودشان هست که می توانند در جامعه کار و فعالیت کنند.

وی بیان کرد: آنچه همه می دانیم که حق زن در جامعه بوده ادا نشده است و شاید از آن مقداری که در لیاقت و شایستگی زنان جامعه ما باید باشد مقداری عقب باشیم.

معاون استاندار کرمان گفت: در کتاب تاریخ اقتصاد و تجارت کرمان که چند روز پیش از آن رونمایی شد و 9 دهه قبل از میلاد را به قلم کشیده می بینیم نقش زنان در زمینه اقتصاد و تجارت هم نقش بالایی بوده است.

وی افزود: در این کتاب ذکر شده که سد نساء در شهرستان بم چند قرن پیش توسط زنان ساخته شده است که هم اکنون با گذر سال ها از آن استفاده می شود.

ذکاء اسدی گفت: یکی از اشرار جنوبشرق کشور را با یک نصیحت مادرانه و حرکتی که از طرف خانواده او شد توانستیم به دامان اجتماع برگردانیم که این موضوع با کارهای اطلاعاتی و امنیتی دشوار بود.

این آیین با حضور معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و اعضای سازمان های مردم نهاد در حوزه زنان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز