آیین نامه گروه های آموزشی تصویب شد

۱۳۹۴/۰۵/۰۶ - ۱۰:۳۶:۰۲
کد خبر: ۳۰۳۱۲۸
آیین نامه گروه های آموزشی تصویب شد
معاون امور کمیسیون های شورای عالی آموزش و پرورش: کاربررسی مواد آیین نامه گروه های آموزشی درشورای عالی پایان یافت و مفاد آن به تصویب اعضای این شورا رسید.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، در نهصد و چهاردهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور دکترفانی وزیر آموزش و پرورش، دبیرکل شورای عالی و سایر اعضای این شورا در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزارشد، آیین نامه گروه های آموزشی به تصویب رسید.

احمد عابدینی معاون امور کمیسیون های شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به فرآیند بررسی و تصویب آیین نامه گروه های آموزشی، گفت: این آیین نامه شامل ۸ ماده و دو تبصره است که طی جلسات ۹۱۲،۹۱۳ و ۹۱۴ شورای عالی آموزش و پرورش بررسی و به تصویب رسیده است.
وی افزود: به منظور ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و توسعه مستمر شایستگی‌های‌ حرفه‌ای معلمان و بر اساس مفاد سند تحول بنیادین، وزارت آموزش وپرورش موظف است با استفاده بهینه از ظرفیت، توانمندی و‌ مشارکت‌ حداکثری معلمان در فرآیند تعلیم و تربیت، نسبت به تشکیل و ساماندهی گروه‌های آموزشی و تربیتی بر اساس مواد این آیین نامه اقدام کند.
عابدینی با اشاره به ماده یک این آیین نامه ، اظهار داشت:معلمان(اعم‌ ازآموزگاران، دبیران، هنرآموزان،‌ مشاوران، مربیان و مدیران مدارس) علاقه‌مند و واجد صلاحیت در پایه‌ها، رشته‌ها یا گروه‌های درسی که به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی، دربرنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط با هم تعامل، همفکری و تبادل نظر دارند،می توانند در این گروه ها ساماندهی شوند.
وی افزود: این آیین نامه با اهداف پنجگانه تشکیل و ساماندهی گروه های آموزشی و تربیتی و به قلمرو فعالیت ها ی این گروه ها تاکید دارد.
معاون امور کمیسیون های شورای عالی گفت:سرگروه‌های آموزشی توسط معلمان هم‌‌‌گروه خود در سطح ادارات‌ مناطق و استان‌ها برای مدت دو سال (قابل تمدید برای یک دوره دیگر) انتخاب می‌شوند و حسب مورد با ابلاغ رسمی رئیس آموزش و پرورش منطقه/ مدیرکل آموزش و پرورش استان یا معاونان آموزشی ذیربط در منطقه و استان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به ماده ۶ این آیین نامه، خاطر نشان کرد: منابع انسانی و‌ اعتبارات لازم برای فعالیت اعضای گروه‌های آموزشی توسط وزارت آموزش و پرورش تأمین و ابلاغ می‌شود و اعضای گروه‌های آموزشی و تربیتی، در صورت ارائه خدمات برجسته و انجام بهینه وظایف، از امتیاز ویژه ای برای انتخاب معلم نمونه، ترفیعات، رتبه بندی معلمان و … برخوردار می شوند.
عابدینی با اشاره به شیوه نامه‌های اجرایی این آیین نامه، گفت: شیوه نامه اجرایی این مصوبه مشتمل بر تعیین شایستگی‌ها، وظایف و اختیارات، برنامه‌ها، ساختار و سازمان‌ اداری، ساماندهی و فرایند انتخاب سرگروه‌ها، چگونگی تأمین منابع انسانی و مالی، نظارت و ارزشیابی و موارد مربوط به خدمات برجسته، حداکثر ظرف مدت ۳ ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، تدوین و توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می شود.
یادآور می شود این آیین نامه پس از تایید رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.
دراین جلسه همچنین آیین نامه ساماندهی فرآیند صدور مدرک تحصیلی دانش آموزان به اعضای شورا ارائه شد که از جلسه آینده، کار بررسی وتصویب آن آغاز خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز