مولاوردی مطرح کرد؛

زنان در صادرات غیرنفتی می‌توانند ایفاگر نقش اصلی باشند/ ضرورت تبیین جایگاه زنان در شرایط پس از تحریم

۱۳۹۴/۰۵/۱۱ - ۱۱:۵۸:۴۸
کد خبر: ۳۰۴۵۷۶
زنان در صادرات غیرنفتی می‌توانند ایفاگر نقش اصلی باشند/ ضرورت تبیین جایگاه زنان در شرایط پس از تحریم
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به بهبود شرایط اقتصادی پس از تحریم بر ضرورت تبیین جایگاه زنان در این شرایط تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دختران و زنان خبرگزاری برنا، شهین دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری در نشست خبری دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار که صبح امروز برگزار شد با بیان این مطلب افزود: تیم مذاکره کننده هسته ای در چارچوب مفهومی با کشورهای دیگر به توافق رسیده و این توافق با کیفیتی صورت گرفته که آن را بازی برد- برد می نامیم. امیدواریم در ادامه تلاش های این تیم از این شرایط به نفع اقتصاد و توسعه کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: این توافق نباید به معنای واردات بیشتر و تبدیل کشور به مصرف کننده باشد. به تولید بیشتر و خروج کشور از اقتصاد محصولی و مبتنی بر نفت نیازمندیم.

مولاوردی با اشاره به نقش زنان در اقتصاد تصریح کرد: زنان در صادرات غیرنفتی مانند صنایع دستی می توانند ایفاگر نقش اصلی باشند که برگزاری این گونه همایش ها می تواند در تحقق این هدف موثر باشد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در پایان برنامه پنجم توسعه و در آستانه تدوین برنامه ششم هستیم؛ اما توازن را در هیچ زمینه ای مشاهده نمی کنیم. با توجه به شرایط پس از توافق، تبیین جایگاه و نقش زنان ضروری به نظر می رسد.

مولاوردی با اشاره به تقارن برگزاری این نشست و هفته کارآفرینی از برگزاری این نمایشگاه از 24 تا 27 شهریورماه سالجاری خبر داد و افزود: در شرایطی این همایش برگزار می شود که کشور در شرایط خاصی از فعالیت و حیات سایسی اجتماعی و اقتصادی به سر می برد.

رئیس شورای راهبری همایش معرفی و ارائه توانمندی های زنان نقش آفرین در توسعه پایدار، توسعه اخلاق کارآفرینی، توسعه بازار برای کسب و کار بانوان، کمک به تبیین نقش زنان در برنامه ششم توسعه، ایجاد فرصت گفت و گوهای رودررو علاقمندان، استفاده از تحارب جهانی اشتغال پایدار، تبادل تجارب موفق کارآفرینی در سطح ملی و بین المللی، الگوسازی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و توسعه بازار برای کسب و کار بانوان را اهداف برگزاری این همایش و نمایشگاه دانست.

مولاوردی با بیان اینکه این رویداد شامل چهار بخش همایش، نمایشگاه، جایزه بانوی کارآفرین سال و کتاب معرفی بانوان کارآفرین است گفت: زن و توسعه، زنان در خانواده و جامعه و کارآفرینی زنان از جمله محورهای این همایش است و علاقمندان تا 25 مردادماه مهلت دارند مقالات خود را از طریق وب سایت به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از حضور 8 کشور عراق، ترکیه، آذربایجان، افغانستان، چین، اندونزی، مالزی، ترکیه و روسیه در این همایش خبر داد و اظهار کرد: سفیران مقیم 29 کشور در تهران نیز در دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار شرکت خواهند کرد و چهار کشور روسیه، آذربایجان، ترکیه و مجارستان اعلام کرده اند زمینه حضور کارآفرینان فعال کشورهای مطبوعشان را در این همایش فراهم خواهند کرد.

گفتنی ست؛ دومین نمایشگاه و همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهوری وزارت صنعت معدن و تجارت و دستگاه های اجرایی عضو شورای راهبردی همایش برگزار خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز