پزشکان به ازای هر معاینه کارانه دریافت می کنند

پرداخت فاز نخست کارانه در بخش اهداکنندگان سازمان انتقال خون

۱۳۹۴/۰۵/۲۵ - ۱۲:۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۰۸۵۵۴
پرداخت فاز نخست کارانه در بخش اهداکنندگان سازمان انتقال خون
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران از مرحله نخست پرداخت کارانه پزشکان و همکاران واحد اهداکنندگان از روز یکم شهریور سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا ، به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، بهادر کاظمی، با ذکر این نکته که به دلیل سختی کار بخش اهداکنندگان، مدتی است که شاهد خروج همکاران اعم از پزشک و غیر پزشک از این بخش و حتی سازمان هستیم، گفت: از مدتی پیش اصلاح دریافتی همکاران در سازمان به ویژه پزشکان و کارکنان این بخش که با اهداکنندگان خون ارتباط مستقیم دارند در دستور کار سازمان قرار گرفت که خوشبختانه اکنون موفق شده‌ایم کارانه را در سازمان اجرایی کنیم.

بهادر کاظمی، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران با تاکید بر این که اجرای طرح کارانه، به دلایل پیش گفت از بخش اهداکنندگان آغاز می شود، افزود: در مراحل بعدی سایر بخش‌های سازمان را هم تحت پوشش طرح کارانه قرار خواهیم داد، اما به دلیل تفاوت آشکار دریافتی پزشکان سازمان با پزشکان سایر بخش های حوزه سلامت، اولویت را به این بخش دادیم و امیدواریم به زودی با تامین اعتبارات لازم بتوانیم پرداخت کارانه را به سایر حوزه‌های سازمان تسّری دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون، با عنوان اینکه پرداخت مرحله نخست کارانه که شامل 4 ماهه اول سال جاری است ، از روز یکم شهریور همزمان با روز پزشک انجام می شود، گفت: در قالب این طرح به ازای هر واحد اهدای خون که در مراکز انتقال خون دریافت می شود، 30 هزار ریال کارانه پرداخت خواهد شد که 20 هزار ریال آن به پزشک اهداکنندگان و 10هزار ریال مابقی به تشخیص مدیرکل انتقال خون استان به سایر همکاران بخش اهداکنندگان پرداخت می شود.

کاظمی همچنین تاکید کرد چنانچه همکاران پزشک شاغل در سایر حوزه های سازمان تمایل داشته باشند از این کارانه بهره مند شوند، می توانند با تغییر بخش خود، به واحد اهداکنندگان خون منتقل شوند و یا با این بخش به صورت پاره وقت همکاری داشته باشند. وی افزود: با توجه به دستورالعمل جدیدی که به زودی ابلاغ خواهد شد، چنانچه در بعضی از مراکز همکار دیگری از جمله همکاران پرستار، معاینه پزشکی را زیر نظر پزشک واحد اهداکنندگان بر عهده داشته باشند، حق کارانه به طور مساوی بین پزشک ناظر و پرستار تقسیم می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز