رییس سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

نیمی از یک درصد دانشمندان برتر، دارو سازان هستند

۱۳۹۴/۰۶/۰۵ - ۱۴:۳۷:۱۴
کد خبر: ۳۱۱۹۰۰
معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو مشارکت داروسازان در تولید اثار علمی، فناوری و صنعت داروسازی را بسیار مهم و تأثیر گذار دانست و تأکید کرد: در عرصه تولیدات علمی، نیمی از 1 درصد دانشمندان برتر دارو سازان هستند .

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، دکتر رسول دیناروند با بیان مطلب فوق افزود: هیچ گاه نمی بینیم که از درون خانواده فردی بخواهد قصد تخریب داشته باشد و دکتر هاشمی همیشه از جامعه پزشکی حمایت می کند.

وی تصریح کرد: جهت گیری های انحرافی عده ای خاص بر علیه جامعه پزشکی و تلاش آنها برای تقابل وزارت بهداشت و جامعه پزشکی ممکن است به خاطر منافع آنها باشد اما باید توجه داشت که این افراد در اقلیت هستند و نمی توانند اعتماد دو طرف به هم و همچنین اعتماد مردم به جامعه پزشکی را خدشه دار کنند.

 دیناروند اقدامات وزارت بهداشت را در راستای ارائه خدمات به مردم و ارتقاء جایگاه پزشکان دانست و گفت: در موقعیت کنونی که طرحی به بزرگی طرح تحول در حال تغییرات اساسی در نظام سلامت کشور است ممکن است مشکلاتی به وجود آید اما وزارت بهداشت در زمینه پزشکان همواره بر ارتقاء جایگاه آنان تدکید دارد.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هیچ تحولی بدون عوارض نیست افزود: نکات منفی طرح تحول نظام سلامت در مقابل نتایج و دستاوردهای بزرگ آن، ناچیز است و یکی از اقدامات بزرگ در طح تحول نظام سلامت اصلاح کتاب تعرفه بود.

 دیناروند گفت: با اصلاح تعرفه های پزشکی، درآمد جامعه پزشکی واقعی تر از قبل شد اما ممکن است اعتراض هایی از سوی برخی گروه های پزشکی مبنی بر افزایش کم تعرفه در مقایسه با گروه های دیگر شود اما مهم این است که تعرفه ها افزایش پیدا کرده و این رویکرد در وزارت بهداشت وجود دارد که به تدریج تعرفه ها را واقعی کند.

وی افزود: میزان کارانه در گروه پرستاری افزایش قابل توجهی یافته و علاوه بر اینکه تأکید وزارت بهداشت بر ارائه خدمات به مردم است اما در عین حال، ارتقاء جایگاه ارائه دهندگان خدمت و به ویژه پزشکان فراموش نشده است.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به بروز پدیده های جدید در حوزه ارتباطات گفت: سهم رسانه در جامعه روز به روز در حال گسترش است اما متاسفانه میزان اظهار نظرهای غیرمسوولانه در فضاهای غیر رسمی بسیار بیشتر از اظهار نظر مسوولانه در فضای رسمی است.

دکتر دیناروند افزود: در فضاهای غیر رسمی همواره شاهد شایعات، اتهامات به دور از واقعیت و سوء استفاده های نا مناسبی هستیم.

وی تلاش رسانه های رسمی مانند رسانه های دیداری، شنیداری و مکتوب را در انعکاس صحیح اخبار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بیشترین آسیبی که وجود دارد این است که فضاهای غیر رسمی در حال گسترش هستند که می تواند با اخبار و مطالب بدور از واقعیت، ارتباط بین جامعه پزشکی و وزارت بهداشت را دچار ضعف کنند و ضروری است تا وزارت بهداشت نیز در فضاهای غیر رسمی حضور داشته باشد و از گسترش شایعات جلوگیری کند.

معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو همچنین پیشاپیش فرا رسیدن پنجم شهریور که مصادف با روز داروساز است را تبریک گفت و تصریح کرد: تعداد دارو سازان زیاد نیست و تنها معادل 5 درصد پرسنل پزشکی کشور است اما نقش آنها در سلامت مردم و جامعه بسیار بیش از 5 درصد است.

دیناروند مشارکت داروسازان در تولید اثار علمی، فناوری و صنعت داروسازی را بسیار مهم و تأثیر گذار دانست و تأکید کرد: در عرصه تولیدات علمی، نیمی از 1 درصد دانشمندان برتر دارو سازان هستند و لازم است تا از تلاش های آنان قدردانی کنیم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز