رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

راه اندازی نخستین مدرسه تابستانه تولید دارو- تولید ایده در شیراز

۱۳۹۴/۰۶/۰۸ - ۱۰:۵۶:۲۳
کد خبر: ۳۱۲۶۳۴
راه اندازی نخستین مدرسه تابستانه تولید دارو- تولید ایده در شیراز
نخستین مدرسه تابستانه تولید دارو- تولید ایده در شیراز راه اندازی شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر محمدهادی ایمانیه در مراسم گشایش نخستین دوره مدرسه تابستانه تولید ایده- تولید دارو، در شیراز گفت: راه‌اندازی این مدرسه، ایده‌ای خلاقانه برای بروز و پرورش استعدادها است.

وی گفت: انسان برای رسیدن به اوج یا اعماق دره، قدرت اختیار دارد و باید با قدرت تفکر و خلاقیتی که خداوند با ما داده است پیشتکار به کار ببندیم، برنامه بنویسیم و اجرا کنیم تا به آنچه که می خواهیم برسیم.

ایمانیه اضافه کرد: به گفته وزیر بهداشت، 50 درصد داروها در ایران با استفاده از مواد اولیه داخلی تولید می‌شود و 46 درصد دیگر داروهای تولید داخل اما نیازمند مواد اولیه وارداتی است، برای پرکردن این شکاف لازم است به کمک کارهای تیمی و پژوهش، اقدام شود.

وی ادامه داد: فارس با توجه به اقلیم جغرافیایی و آب و هوایی،‌ امکان کاشت و بهره‌برداری بیش از 100 نوع گیاه دارویی را دارد، محصولی که بیش از چاه‌های نفت می‌تواند برای کشور درآمدزا باشد، منبع بیکرانی که زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و افزایش توان علمی هم محسوب می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز هدف از افزودن بخش فناوری به معاونت پژوهشی دانشگاه را حرکت به سمت کاربردی شدن تحقیقات عنوان و اضافه کرد: باید بتوانیم خلاقیت‌ها را منجر به تولید کنیم تا به استقلال و آنچه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است دست یابیم.

دکتر سیدبصیر هاشمی، ادامه داد: با انگیزه‌ای که وجود دارد این هدف دور از دسترس نیست و سیاست‌های کشور نیز اکنون در راستای به کارگیری افراد علاقه مند به فناوری‌های روز است تا در کارهای تولیدی تسریع شود.

رئیس مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی نیز گفت: بعد از انجام فراخوان، تلاش کردیم دانش‌آموزان و دانشجویانی را از سراسر کشور جذب کنیم و این افراد را در سه مرحله آزمون غیرحضوری، کتبی و گروهی مورد سنجش قرار داده و در نهایت 24 نفر را برگزیدیم.

دکتر عبدالعلی محقق‌زاده با بیان اینکه واحدهای مختلفی در دانشگاه و سازمان‌های مربوطه برای راه‌اندازی این مدرسه تابستانه مشارکت داشته‌اند، افزود: در این مدرسه تلاش می‌کنیم فرایند تولید دارو را به صورت ساده و موثر به شرکت کنندگان معرفی کنیم تا بتوانیم داروهایی با کیفیت بیشتر و قیمت ارزان تر تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ایده برگزاری این مدرسه مورد استقبال وزارت بهداشت قرار گرفته است و نتایج حاصل از آن نیز در نهایت گزارش داده می‌شود، یاد آور شد: شرکت کنندگان در این دوره با ایده‌های جدید و روش پرورش آنها، آشنا می‌شوند و ذهن آنها برای همیشه در این مسیر سوق داده می‌شود.

رئیس دانشکده داروسازی شیراز نیز گفت: در این مدرسه تابستانه می‌کوشیم نگاه ویژه‌ای به خلاقیت داشته باشیم و این امر زمانی محقق می‌شود که بیاموزیم چطور فکر کنیم، خصوصیتی که همه کار آفرینان دارند.

دکترسلیمان محمدی‌سامانی، خلاقانه فکر کردن را متفاوت فکر کردن و این موضوع را از اهداف مهم برگزاری این مدرسه دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز