معاون آموزشی وزارت بهداشت:

ماهیت بسته های تحول آموزش با سایر حوزه های نظام سلامت متفاوت است

۱۳۹۴/۰۶/۱۳ - ۱۶:۱۱:۳۵
کد خبر: ۳۱۴۴۲۲
ماهیت بسته های تحول آموزش با سایر حوزه های نظام سلامت متفاوت است
معاون آموزشی وزارت بهداشت با معرفی بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی گفت: ماهیت این بسته ها با سایر حوزه های نظام سلامت متفاوت است و با نگاه ویژه ای تدوین شده است.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا،  دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در افتتاحیه بخش دوم اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور ، ضمن تشکر از کلیه حضار، تلاش در جهت توسعه کمی و کیفی ارکان آموزش علوم پزشکی متناسب با نیازهای کشور را از نکات قابل توجه این حوزه برشمرد و با اشاره به بند 13 سیاست های کلی سلامت اظهار داشت: مقام معظم رهبری در فرمایشات خود درخصوص آموزش عالی به نکات مهمی اشاره فرموده اند که یکی از این نکات بحث نوآوری است.

 لاریجانی به گزارش برخی سازمان های بین المللی درخصوص نوآوری در ایران  اشاره کرد و گفت: در این گزارش به طور ضمنی آمده است در کشور بخش های مختلف با عملکرد مناسب در حوزه آموزش وجود دارد لیکن به منظور ایجاد هم افزایی، لازم است با رویکردی سیستماتیک این بخش ها به صورت یک نظام ساماندهی گردند.

وی گفت نقش آموزش در نظام نوآوری کشور بسیار با اهمیت است چرا که ما با نظامی روبرو هستیم که جهت اجرای موفق امور در آن می بایست آموزش های با کیفیت مناسب ارائه گردد. وی افزود توجه به آموزش عالی امری مهم است که در نقشه علمی کشور نیز به آن توجه ویژه ای شده است.

 لاریجانی به اسناد مهمی که طی چند ماه اخیر تصویب شده اشاره کرد و از آن جمله سند آمایش سرزمینی را نام برد که با حمایت های وزیر بهداشت و رئیس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی به  تصویب رسیده است. وی سند کنترل و پیشگیری از بیماری های غیرواگیر را از دیگر اسناد مهم نظام سلامت کشور برشمرد و گفت بار بیماری های غیرواگیر ایجاب می کند تا دانش آموختگان علوم پزشکی با توجه به نیازهای جامعه تربیت گردند.

 لاریجانی گفت: از دانشگاهها انتظار می رود برنامه خود را در راستای اجرای بسته های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی ارائه نمایند. وی افزود در اسناد بالادستی نظام سلامت توجه ویژه ای به آموزش علوم پزشکی شده و بسته های تحول و نوآوری آموزش نیز باتوجه به این اسناد تدوین شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در تدوین بسته های تحول آموزش جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است،گفت :  2 سمینار برای رصد چالش های آموزش علوم پزشکی، 4 جلسه با مدیران حوزه آموزش، 3 جلسه با مشاورین و صاحبنظران حوزه آموزش برگزار گردید و نهایتا نظرات معاونین و مدیران آموزشی دانشگاهها درخصوص این بسته ها در اجلاس اخیر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز اخذ شد.

وی آنالیز نظرات معاونین را نیز مطرح نمود و گفت نظر معاونین و مدیران درخصوص بسته ها و کلیه محورهای این بسته ها گرفته شده و در کل تاکنون بازخورد منفی درخصوص این بسته ها از محیط دریافت نشده است.

 لاریجانی با اشاره به مدل تدوین بسته های تحول و نوآوری آموزش پزشکی گفت مدل ساختارمندی برای این بسته ها فکر شده و سطوح مختلف برنامه ریزی نیز با این بسته ها در ارتباط است. وی افزود این بسته ها هنوز نهایی نشده و جا دارد که روسای دانشگاهها نظرات خود را دراین خصوص اعلام نمایند.

 وی افزود: ماهیت بسته های تحول حوزه آموزش تاحدودی با سایر حوزه های نظام سلامت متفاوت است اما تلاش بر این بوده تا با مدل فکری منظم بسته ها به نحوی طراحی گردند تا منشاء تحولات عظیمی در آموزش علوم پزشکی کشور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز