رئیس سازمان بهزیستی کشور:

سلامت اجتماعی اولویت دولت در برنامه ششم است

۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۱۳:۵۵:۱۳
کد خبر: ۳۱۷۲۰۰
سلامت اجتماعی اولویت دولت در برنامه ششم است
رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین کلنگ زنی ساختمان بیمه سلامت نوشهر، گفت: در عدالت اجتماعی توجه به همه ابعاد سلامت اجتماعی در برنامه ششم، اولویت دولت است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، «انوشیروان محسنی بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در حاشیه آئین کلنگ‌زنی ساختمان بیمه سلامت نوشهر با اشاره به خدمات دولت یازدهم در بعد عدالت اجتماعی، گفت: عدالت در پرداخت یارانه 44 هزار تومانی به 78 میلیون ایرانی نیست، بلکه باید به افرادی که مستحق و نیازمند واقعی هستند کمک شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مهم‌ترین رکن سیاست‌های رفاهی دولت برقراری عدالت اجتماعی است، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت برقراری عدالت اجتماعی و رسیدگی به افرادی که در حاشیه شهرها بودند و از هیچ بیمه، مسکن، اشتغال و تغذیه مناسبی نیز برخوردار نبودند را به عهده گرفت تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه به همت دست‌اندرکاران حوزه سلامت توانستیم در امید به زندگی، کاهش مرگ مادران باردار و کاهش مرگ و میر رتبه‌های خوبی را کسب کنیم، اظهار کرد: سالانه حدود 800 هزار نفر در کشور به دلیل عدم پرداخت هزینه‌های سلامت دچار خط فقر می‌شدند و مجبور بودند برای تامین هزینه‌های درمانی خود لوازم منزلشان را به فروش برسانند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه با تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه سلامت شکل گرفت و توانست ظرف مدت کوتاهی بیش از 10 میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد، یادآور شد: در حال حاضر سازمان‌های بیمه‌گر 75 درصد هزینه‌های افراد را در بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند که تحول عظیمی در این خصوص روی داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور همچنین با اشاره به حمایت دولت تدبیر و امید از معلولان، گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار نفر زیر چتر سازمان بهزیستی قرار دارند و حدود 800 هزار نفر نیز در نوبت هستند با وجود آنکه سال 94 از نظر مالی دولت در وضعیت خوبی نیست اما دولت لایحه حمایت همه‌جانبه از افرادی که دارای ناتوانی‌های فکری، جسمی و ذهنی هستند را ارائه داد تا حقوقی را برای معشیت این قشر در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها مکلف شدند به ساختمان‌های عمومی که برای معلولان مناسب‌سازی نشده است، پایان کار ندهند، خاطرنشان کرد: در راستای عدالت اجتماعی، دولت بخشی را به عنوان تصویب‌نامه‌های هیات وزیران در 13 فصل و 26 ماده به مجلس تقدیم کرد تا مجلس آن را در اولویت قرار دهد و ما بتوانیم به جامعه دو میلیون نفری معلولان خدمات ویژه ارائه کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه در عدالت اجتماعی توجه به همه ابعاد سلامت اجتماعی در برنامه ششم اولویت دولت است، تاکید کرد: امروز ما با آسیب‌های جدی در موضوعات مختلف از جمله طلاق، اعتیاد و اختلالات روحی روانی مواجه هستیم که نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان یادآور شد: 2.56 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور دچار اعتیاد هستند، 2 و نیم میلیون نفر زن سرپرست خانوار و 24 درصد سنین 15 تا 64 سال ما نیازمند دریافت خدمات مشاوره‌ای روانشناسی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز