برگزاری مراسم روز جهانی حفاظت از لایه اوزن

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۲:۲۵:۰۱
کد خبر: ۳۲۰۸۳۲
مراسم روز جهانی حفاظت از لایه اوزن روز 29 شهریور با حضور معاون سازمان حفاظت محیط زیست، معاون نماینده مقیم سازمان ملل، نماینده برنامه توسعه صنعتی سازمان ملل، مدیر پروژه حفاظت از لایه اوزن برگزار شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، هر ساله روز جهانی حفاظت از لایه اوزن در 16 سپتامبر 2015  برابر با 25 شهریور گرامی داشته می شود. سازمان ملل شعار امسال روز جهانی لایه ازون را  "لایه اوزن تنها سپر حفاظتی بین شما و پرتو زیانبار فرابنفش" تعیین کرده است که یاد آور این موضوع مهم یعنی " وظیفه همگانی برای مشارکت در حفاظت از لایه اوزن است.

از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم فرصت آفرینی برای گردهمایی تمامی دست اندرکاران در سطوح مختلف برای یادآوری دستاورد های حاصل و بازخوانی مجدد تعهدات آن ها در قبال حل مسائل و بحران های زیست محیطی و ایجاد فضایی برای تقویت همکاری ها و تشویق مشارکت و همیاری بیشتر در راستای نیل به اهداف پیش بینی شده است.  باید مردم بدانند که  حیات جامعه بشری، بدون توجه به تفاوت های جغرافیایی، نژادی، فرهنگی، جنسی و قومی در گرو تلاش و مشارکت فراگیر همه ما برای حفاظت و صیانت از طبیعت و منابع و عناصر است.

روز جهانی اوزون از مناسبت هایی است که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی امر حفاظت و بهسازی محیط زیست و هماهنگ کننده ملی اجرای برنامه های پروتکل مونترال در کشور همه ساله هم راستا با جامعه جهانی عهده دار برگزاری مراسم ویژه ای برای این روز است.

شعار امسال برای بزرگداشت کنوانسیون وین و روز جهانی اوزن بیانگر تلاش های گذشته جامعه جهانی و لزوم تداوم این تلاش ها برای آیندگان می باشد. این تلاش ها برای ما ارمغانی در اجرای موفقیت آمیز پروتکل مونترال در فراهم سازی زمینه ها و ظرفیت های لازم برای کمک به حل بحران های زیست محیطی در سطح جهانی بوده است. به نحوی که حاصل تمامی تلاش ها و اقدامات انجام شده گام هایی استوار در جهت حفاظت از این لایه حیات بخش برای نسل حاضر و نسل های آینده بردارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز