معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

سامانه ملی کارآفرینی جوانان راه اندازی می شود/ برگزاری جشنواره بین المللی بازی های الکترونیک در اسفندماه

۱۳۹۴/۰۶/۳۱ - ۱۳:۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۲۱۷۷۹
سامانه ملی کارآفرینی جوانان راه اندازی می شود/ برگزاری جشنواره بین المللی بازی های الکترونیک در اسفندماه
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه اندازی سامانه ملی کارآفرینی جوانان خبرداد و گفت: در فاز نخست هزار جوان به صورت میانگین وارد سامانه می شوند که در 5 مرحله خدمات دریافت خواهند کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پنجاه و ششمین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان صبح امروز سه شنبه 31 شهریورماه، به ریاست دکتر محمود گودرزی و با موضوع بررسی کسب و کار و اشتغال جوانان با رویکرد فضای مجازی، برگزار شد.

در این نشست دکتر گودرزی به عملیاتی کردن اهداف کمیسیون های تخصصی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و گفت: انتزاعی اندیشیدن، امور را به بیراهه می کشاند. در بحث اشتغال جوانان اگر رونق اقتصادی اتفاق نیفتد، نه تنها در بطن کشور بلکه در فضای مجازی نیز هیچ اتفاقی رخ نمی دهد.

وی با بیان این که این ستاد نمی تواند به تنهایی کاری درامر اجرا انجام دهد، افزود: امور اجرایی مفادی که از این ستاد حاصل می شود به سلسله عوامل به هم پیوسته تحت نظر حاکمیت بستگی دارد؛ آنچه که شدنی است باید اولویت بندی شود تا بتوان این گونه موضوعات را یکی یکی بررسی کرد.

در این نشست نتایج یافته های موضوع اشتغال پذیری جوانان توسط فضلی ارائه شد وهمچنین نماینده باشگاه کارآفرینی «سمک» به ارائه خدمات این گروه کارآفرینی پرداخت.

در حاشیه این جلسه محمدرضا رستمی در خصوص مصوبات پنجاه و ششمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، با بیان این که نشست امروز دو دستورجلسه عمده داشت، گفت: که یکی از آن ها مربوط به تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان بود که قرار است شش کمیسیون تخصصی با موضوع جوانان با مشارکت صاحب نظران و نمایندگان دستگاه‌ها تشکیل شود.

او با بیان اینکه کسب و کار در فضای مجازی دومین دستور کار جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان بود، اظهارکرد: در جلسه امروز نتایج یکی از پیمایش‌های انجام شده وزارت ورزش و جوانان در حوزه کسب و کار در فضای مجازی مطرح شد؛ این پیمایش در پنج استان کشور با جامعه آماری هزار و چهارصد نفری با موضوع اشتغال پذیری جوانان انجام شده بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: نرخ بیکاری جوانان تقریبا دو برابر نرخ بیکاری کل کشور است. این پژوهش ارائه و مصوب شد که به عنوان توسعه کسب و کار جوانان در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.

رستمی در ادامه از راه اندازی سامانه ملی کارآفرینی جوانان خبرداد و گفت: در فاز نخست هزار جوان به صورت میانگین وارد سامانه می شوند که در 5 مرحله خدمات دریافت خواهند کرد. که شامل آموزش تا مرحله حمایت و ورود به بازار می‌شود. امیدواریم این سامانه در سه ماهه سوم سال 94 رونمایی شود.

معاون ساماندهی امور جوانان در خصوص زمان اجرای بیمه حامی جوانان نیز اظهار کرد: بزرگترین سازمان بیمه‌ای که طرف تفاهم ما بود در سطح کلان مدیریتی دچار تغییراتی شد بنابراین لازم بود که مجموعه مدیریتی جدید با این برنامه هماهنگ شود. در حال حاضر منتظر اعلام نظر و تایید نهایی سازمان بیمه هستیم.

محمدرضا رستمی همچنین در ادامه به برگزاری جشنواره بازی های الکترنیک در سطح ملی و بین المللی اشاره و خاطرنشان کرد: جشنواره این امکان را فراهم می‌کند که نمایندگی‌های صنایع بازی های کامپیوتری به ایران وارد شوند، علاوه بر این، فرصت ورود بازی های ایرانی به عرصه بین المللی نیز فراهم می‌شود.

وی درباره بخش های جشنواره بازی های رایانه‌ای گفت: این جشنواره با هدف غنی سازی اوقات فراغت و توسعه کسب و کار جوانان و تولید محتوا به زبان فارسی در دو سطح برگزار می‌شود. در سطح اول شرکت کنندگان می‌توانند در بخش رقابتی بازی های الکترونیک حضور یابند و بخش دوم درباره تولید محتوای بازیهای رایانه‌ای است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد:‌ امیدواریم تا پایان روز ثبت نام که پایان مهرماه خواهد بود تعداد ثبت نام کنندگان به 10 هزار نفر برسد. البته مهلت شرکت علاقمندان در بخش مسابقات بازی های رایانه‌ای اواسط مهرماه و بخش تولید محتوا پایان مهرماه خواهد بود.

رستمی اضافه کرد: ما با فدراسیون بین المللی بازی های الکترونیک مذاکره کرده‌ایم و موفق به جلب موافقت آنان برای برگزاری جشنواره بازی های الکترونیک در ایران شدیم و وزارت ورزش و جوانان نیز با این کار موافقت دارد. امیدواریم در اسفندماه آغاز جشنواره بین المللی بازی های الکترونیک را داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز