عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه تپه نور الشهدای تهران بازسازی می شود

۱۳۹۴/۰۷/۰۱ - ۱۲:۳۹:۱۶
کد خبر: ۳۲۲۱۷۵
عملیات مسلم ابن عقیل در منطقه تپه نور الشهدای تهران بازسازی می شود
همزمان با برگزاری یادواره شهدای منطقه 22 در هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس بازسازی عملیات مسلم ابن عقیل(ع) در مقبره الشهدا واقع در شهرک شهید باقری برگزار می شود.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، عشرت شایق ضمن ادای احترام به مقام شهدا انقلاب اسلامی و شهدا هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: بی شک رسالت و دینی بر دوش تک تک افراد جامعه در قبال شهدا و کسانی که در راه اعتلای این مرز و بوم جهاد کردند و جان خود را از دست دادند وجود دارد، به همین منظور آشنا کردن نسل جوان با آرمان ها، اهداف شهدا مبنایی برای زنده نگه‌داشتن، استمرار و تحقق پیام‌ها امام(ره) و شهدا و مقام معظم رهبری خواهد بود، به همین مناسبت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه22  تلاش می کند تا به منظور گرامیداشت یاد وخاطره شیرمردان هشت سال دفاع مقدس و در سایه همدلی و همراهی شهروندان برنامه ها فرهنگی مختلفی را در هفته دفاع مقدس برگزار کند.

به گفته شایق مراسم یادواره شهدا منطقه روز پنجشنبه دوم مهرماه در مقبره الشهدا واقع در شهرک شهید باقری از ساعت 19 تا 21 با حضور خانواده ها معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اهمیت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات‌ها دوران دفاع مقدس به این علت است که جوانان با دشواری‌ها جنگ حتی به صورت نمایش آشنا شده و خود را در شرایط سخت جنگی احساس کنند تا گوشه ای از رشادت‌ها رزمندگان اسلام در آن دوران را لمس کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه22 با بیان این مطلب که هر چه داریم به برکت انقلاب و شهداست، تصریح کرد: عملیات مسلم بن عقیل در تاریخ 9 مهرماه سال 61 عملیاتی شد و هدف آن نیز تصرف ارتفاعات مشرف به شهر سومار بود. با عملیاتی کردن این عملیات رزمندگان ما توانستند علاوه بر پاکسازی پاسگاه ها مرزی ایران و آزاد سازی تجهیزات و حل مشکل تردد به واسطه ارتفاعات شهر سومار، چهار هزار کشته از ارتش بعثی عراق تحویل بگیرند. همچنین در این عملیات 275 نفر از ارتش عراق به اسارت گرفته شده و 150 کیلومتر از خاک ایران پس گرفته شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز