در گفت و گو با برنا مطرح شد:

پاسخ دفتر مقام معظم رهبری به دو سوال شرعی بازماندگان حادثه منا

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۱:۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۶۳۴
پس از حادثه منا و کشته شدن بسیاری از هموطنانمان در مراسم رمی جمرات، دو سوال شرعی ذهن بسیاری از بازماندگان و هموطنان را درگیر کرده است. خبرگزاری برنا در همین ارتباط نظر دفتر مقام معظم رهبری را جویا شد.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری برنا، پس از حادثه منا و کشته شدن بسیاری از هموطنانمان در مراسم رمی جمرات، این سوال پیش آمده است که با توجه به کامل نبودن حج گروهی از حجاج که در طول این حادثه کشته شدند، چه وظیفه و مسئولیتی بر عهده بازماندگان است.

دفتر مقام معظم رهبری در این ارتباط به خبرگزاری برنا گفت: حج گروهی که کشته شده‌اند، کامل است و هیچ وظیفه‌ای بر عهده بازماندگانشان نیست. در نتیجه لازم نیست برای انجام اعمال حج برای وی نائب گرفته شود بلکه حج از گردن وی برداشته می‌شود.

همچنین با توجه به اینکه زن و شوهر مُحرِم نمی‌توانند با هم ارتباط داشته باشند و تا زمانی که طواف نساء و نمازش را بجای نیاورده‌اند، بر همدیگر حلال نیستند، برای گروهی این سوال مطرح شده است که آیا زنانی که همسرانشان را در مراسم رمی جمرات از دست داده‌اند، از مال همسران خود ارث می‌برند یا خیر. دفتر مقام معظم رهبری در این ارتباط گفت: اگر زن و مردی در مراسم حج بوده‌اند و مرد در حادثه منا کشته شده است،  زن از مال همسر خود ارث می‌برد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز