افزایش یارانه نگهداری در منزل سالمندان

۱۳۹۴/۰۷/۱۰ - ۱۱:۳۹:۳۴
کد خبر: ۳۲۵۲۵۴
افزایش یارانه نگهداری در منزل سالمندان
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در تلاش هستیم تا یارانه نگهداری در منزل سالمندان را در کشور افزایش دهیم زیرا معتقدیم دور کردن سالمند از خانواده منجر به آسیب‌های روحی و روانی به وی خواهد شد.

به گزارش گروه جوان و جامعه خبرگزاری برنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم نکوداشت روز جهانی سالمند اظهار کرد:‌ در حال حاضر 8.2 درصد جمعیت کشور برابر با بیش از شش میلیون نفر را سالمندان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این آمار در سایر استانهای کشور متغیر است؛ به طوری که گیلان با 11 درصد جمعیت سالمند، پیرترین استان و سیستان و بلوچستان با 4.7 درصد سالمندی، جوانترین استان کشور است.

محسنی بندپی درباره هزینه‌های نگهداری سالمندان در مراکز نیز عنوان کرد: هزینه تمام شده نگهداری هر سالمند در مراکز کشور به طور میانگین با توجه به شرایط جغرافیایی و اقتصادی هر استان بین 900 تا یک میلیون و 300 هزار تومان به صورت ماهیانه بوده که استان تهران دارای بیشترین هزینه‌ها نسبت به کل کشور است.

وی در خصوص سالمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز عنوان کرد: چنانچه سالمندی از لحاظ معیشتی و اقتصادی قدرت اداره زندگی خود را نداشته باشد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار خواهد گرفت و چنانچه فرد در مراکز شبانه روزی سازمان نگهداری شود یارانه 360 هزار تومانی را دریافت کرده و چنانچه در منزل باشد نیز مبلغی را تحت عنوان نگهداری از منزل که سقف آن کمتر از یارانه مراکز است به وی داده می‌شود.

وی در پایان درباره آمار سالمندان تحت پوشش نهادهای حمایتی و صندوق‌های بازنشستگی تصریح کرد:‌ درحال حاضر بیش از 600 هزار نفر از سالمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، حدود 2.5 میلیون نفر تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و حدود 1.5 میلیون نفر نیز تحت پوشش کمیته امداد هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز