حجت الاسلام و المسلمین انصاریان:

بهره گیری هنرمندانه پلیس از جلسات مذهبی، برای برقراری امنیت/ بیان لطیف مسائل دینی در زندان ها

۱۳۹۴/۰۷/۱۳ - ۱۰:۲۷:۲۰
کد خبر: ۳۲۶۳۶۷
بهره گیری هنرمندانه پلیس از جلسات مذهبی، برای برقراری امنیت/ بیان لطیف مسائل دینی در زندان ها
حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، گفت: پلیس باید بصورت هنرمندانه از ظرفیت نماز جمعه، مساجد، منابر و هماهنگی با ائمه جمعه و همچنین جلسات محرم و صفر، در راستای برقراری و حفظ امنیت بهره برد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در سومین روز هفته نیروی انتظامی در جمع کارکنان ناجا، " امنیت و آرامش را از دیدگاه آیات و روایات" مورد بررسی قرار داد و گفت: امینت و آرامش دو مقوله با اهمیتی هستند که پرونده گسترده ای در آیات قرآن و روایات ائمه اطهار، دارند.

وی ادامه داد: امنیت حقیقتی است که باید بدست آورد و جزء واجبات زندگی هر فرد است؛ مسئول یک خانواده علاوه بر امنیت خود باید امنیت را به خانواده نیز منتقل کند در این صورت این امنیت به عرصه جامعه نیز منتقل می شود چرا که هر جامعه متشکل از افراد و خانواده ها است.

انصاریان با اشاره به اینکه خطرات راه امنیت باید شناخته شود، گفت: امنیت و آرامش سه دشمن دارد که اولین و خطرناک ترین آنها، "هوای نفس" است، براساس آیات قرآن، هرکس از ترس دادگاه های قیامت در مقابل هوای نفس بایستد و آن را خاموش کند، پاداش آن بهشت است؛ پیامبر اکرم (ص) نیز مقابله با هوای نفس را "جهاد اکبر" معرفی می کند.

وی مجموعه خواسته های نامشروع و غیر منطقی کمین کرده در وجود انسان که در فرصت های مناسب سر برمی آورند، را تعریف هوای نفس دانست و گفت: پیروی از هوای نفس به معنای حذف کردن فرمانروایی پروردگار، جلوه دادن باطل به جای حق و ظهور تمام بدی ها است؛ اگر انسان بدون قید و شرط به درخواست های هوای نفس خود پاسخ دهد، بنده آن می شود و در این صورت است که رو به زوال می رود.

به گفته انصاریان، اعمال انسان همان هیزم آتش جهنم است و براساس آیات قرآن هر فردی در هنگام گناه کردن آتش اعمال خود را حس می کند اما به دلیل پرده ای که میان انسان و آتش جهنم است، آثار این عذاب در دنیای مادی ما حس نمی شود.

وی افزود: اگر به آیات و روایات در این خصوص باور داشته باشیم، آنگاه باور قوی ترین موتور محرک برای رسیدن به خوبی ها و در مقابل قوی ترین ترمز در برابر بدی ها محسوب می شود.

انصاریان، علت روی آوردن بخش زیادی از مجرمان به اعمال بزهکارانه را پیروی از هوای نفس دانست و گفت: روحانیون باید بصورت هنرمندانه و اثرگذار، محاسن معارف الهی را برای زندانیان بیان کنند تا بتوان با ذره ای ایمان که در دل آنان باقی مانده، به آنها کمک کرد.

وی با اشاره به فرمایشی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه یکی از ویژگی های افراد خوب این است که هر کار خوبی انجام دهند در باطن خود خرسند و خوشحال می شوند، تأکید کرد: عمل به دین به آدمی آرامش می دهد؛ در این راستا اگر بتوانیم در تمام زندان های کشور بصورت هنرمندانه مسائل شرعی و دینی را ارائه دهیم، شاهد نتایج مثبتی در این خصوص هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، شیطان را دومین دشمن امنیت فردی و حتی اجتماعی دانست و گفت: شیطان از ماده "شطن" به معنای ضرر و زیان است و هر فردی که سعی در گمراه کردن افراد داشته باشد، مصداق شیطان می شود، چراکه براساس آیات قرآن بیشترین خطرات از سوی شیطان انسی بوده چراکه به دنبال قطع کردن رابطه انسان با خدا است.

وی ادامه داد: در این خصوص می توان به زنان و مردان عشوه گر و اغواگر اشاره کرد که خداوند نیز در قرآن به پیامبر خود می گوید که از شر این افراد به او پناه ببرد.

انصاریان سومین دشمن امنیت فردی و اجتماعی را، دنیای منفی دانست و گفت: افرادی که تنها عاشق مادیات هستند و پول برای آنان جای محبت به خانواده و اطرافیان را می گیرد و یا وی را از خدا دور می کند، مصداق سومین دشمن آرامش و امنیت هستند؛ امنیت در جامعه ای خداباور و اهل عمل صالح بروز و ظهور می کند.

وی گفت: باید با روش های هنرمندانه و لطیف مردم را با خدا و ائمه اطهار آشتی دهیم که در این صورت درصد بالایی از امنیت در جامعه بوجود می آید.

انصاریان به نقش نیروی انتظامی در قعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای ایجاد امنیت نیز اشاره کرد و گفت: پلیس باید بصورت هنرمندانه ازظرفیت نماز جمعه، مساجد، منابر و هماهنگی با ائمه جمعه و همچنین جلسات محرم و صفر، در راستای برقراری و حفظ امنیت بهره برد چراکه در ماه های محرم وصفر و ماه رمضان شاهد کاهش چشمگیر جرایم در کشور هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز